![]() |
De glans van de ochtend....
Vergeten, verloren
leeg en ontdaan verlaat ik de avond die reeds is vergaan. Vertwijfeld verleden ik verlang zo oprecht naar 't verlichtende Woord die de zwaarte verlegt, die de wind wil ontsteken die de adem vergeet die de glans van de ochtend met warmte omkleedt. |
Woaw, mooi gedicht! Het ritme zit goed door het rijmschema, het komt ook nergens gedwongen over. Inhoud en vorm (y)
|
Geen dwangrijm, althans niet dat ik het zie, ik vind dat je dat erg goed hebt gedaan. En je weet een mooi beeld te scheppen, ik wordt meegenomen door de woorden, die ochtend in.
En een geweldige laatste strofe! |
Heel erg leuk om te horen!!! Ik weet alleen nog geen titel; "glans van de ochtend" vind ik een beetje afgezaagd, of valt dat wel mee?
|
Heej Miekezus:)
Leuk dat je weer 's wat post :) , eindelijk weer inspiratie?;) Over je gedicht... Anders he, dan de vorige keer, leuk om die verandering te zien. Je hebt nu meer met rijm gewerkt, ik vind het, het hier krachtig maken. Die Inhoud.... slik....Mooi zeg, echt heel mooi... orgineel in verwoording en de benadrukking met een hoofdletter binnen het woord "Woord", vind ik goed, goed in betekenis. Verder loopt het fijn, het danst er over...Een zeer goede afsluiter; het leest echt als naar een einde toe. De titel; ik vind 'r wél mooi, niet afgezaagd. Het komt terug in het gedicht, dat is leuk, al zou je ook voor een titel kunnen kiezen die het alles omvat, maar in een andere woordgebruik als in je gedicht, dat maakt het misschien nog ietswat bijzonderder:) Je bent goed bezig! (y).... (L) |
Citaat:
Misschien "Ochtendglans"? |
Ja dat vind ik wel een leuke titel, niet letterlijk uit het gedicht, wel een beetje, en ook wat positiever dan het gedicht eigenlijk is.
Ik ben erg goed in het schrijven van "treurige" gedichten. Waarom is dat makkelijker dan leuke, vrolijke, grappige???? |
Citaat:
Maar je vergeet wel een categorie, denk ik: de "eenvoudigweg mooie" gedichten. Die niet treurig zijn, niet vrolijk, gewoon mooi. Of lief. Daar voel ik me het fijnste bij; die schrijf ik nog veel liever dan treurige. |
Citaat:
Verder moet ik zeggen: een heerlijk gedicht. Heb m meteen bij mn andere 'verzamelgedichten' gezet.. Top! |
Citaat:
Maar verder niets dan lof over dit gedicht; ik vind het echt één van de betere die ik gelezen heb :)! |
Citaat:
|
Ik vind het inhoudelijk heel sterk, je brengt een boodschap naar voren die velen weet te raken (mij toch) en de stijl van het gedicht draagt alleen maar bij tot de kracht van de inhoud. Heel goed! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Hmmm, omdat voor m'n gevoel daar de ommekeer zit. Nou eigenlijk zit die al twee regels ervoor, maar dat hoort nog bij die strofe. Ik zat er ook nog over te denken om die laatste regel van de 2 strofe apart te zetten of bij de volgende, maar dat is ook een beetje raar voor de vorm. Vandaar dat ik het maar zo gedaan heb |
de vorm is goed, de inhoud echter...
het valt me op dat er ontzettend veel vergelijkingen worden gemaakt met het vallen van de avond, en het ontwaken van de ochtend. Ik vind het onderhand een afgezaagde metafoor worden. |
Citaat:
Maar dat betekent niet dat ik kritiek heb op wat je zegt. Je hebt gelijk, ik probeer het alleen van de andere kant te laten zien. |
Citaat:
|
sluit me aan bij bovenstaande reacties...gewoon erg mooi! leuk, dat Woord met een hoofdletter!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |