![]() |
gedichtjes : Tranen en een bloempje
Dit zijn 2 gedichten van mij :bloos: willen jullie even zeggen wat jullie er van vinden ??
Tranen Er zijn tranen van geluk Er zijn tranen van verdriet Tranen om iets ergs Tranen om een overwinning Tranen omdat een dierbare is overleden Tranen omdat iemand van je houdt Tranen om een kappotte relatie Tranen omdat je kampioen bent Tranen met verschillende betekenissen Maar beide om een gevoel Het uiten van je eigen gevoel Een bloempje Een kleine bloem In een groot weiland Zo mooi Maar ook zo alleen Zo mooi klein De bloem groeit elke dag Hij word elke dag mooier Maar hij blijft nog steeds zo alleen Groetjes, wokkeltje |
Ik vind ze allebei niet zo mooi, eigenlijk. Er zit te veel herhaling in dat eerste gedicht, daarom loopt je gedicht niet echt lekker. Probeer ook iets meer beeldspraak te gebruiken, want nu is het teveel zoals het is... snap je? :p
Het tweede gedicht vind ik eerder cliché, je weet van in het begin waar je naartoe wilt gaan, probeer er een verrassend einde in te stoppen ofso, misschien maakt dat het beter. |
Ik ben het wel eens met bovenstaande reactie :).
In je eerste is de herhaling inderdaad het grootste negatieve punt; hierdoor wordt het al snel saai. Op zich kan herhaling wel mooi zijn, maar hier is het te algemeen/veelvuldig toegepast; de beschrijving na 'tranen om' zijn ook niet zo sterk; te expliciet, niet echt veelzeggend. Ik vind het ook zonde dat je de laatste twee regels telkens afsluit met 'gevoel'. Het tweede gedicht vind ik op zich wel mooier, maar hier zijn ook te veel woorden meerdere keren gebruikt, waardoor het meer een opsomming van gedachten, een nog niet echt uitgewerkt gedichtje wordt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24. |