![]() |
Io
(naar de mythe van Zeus en Io uit Ovidius’ Metamorphoses)
op het weiland voor onze vaste liefdesstek schenk je me - nog drachtig van de nacht - een krachtig loeien mijn borstjes op en neergaand van de pas beleefde zoetheid groeien naar die melkrijke uier klaar voor argus om zijn duizend ogen wakker te houden met calciumrijk vocht geen Juno meer in de buurt slechts Mercurius die me misschien redden zal |
Wat een openingsstrofe (y)
Helemaal geweldig vind ik, die eerste zinnen. Een klein puntje: ik zou 1000 gewoon als "duizend" schrijven, getallen in een gedicht vind ik niet echt passen. Maar dat is eigenlijk heel erg persoonlijk dus als jij dat graag zo wil, gewoon als 1000 schrijven. Maar denk er wel even over na :) "calciumrijk vocht", is dat nodig? Ik vind het een beetje een medisch dossier worden i.p.v. een gedicht. Ook hier weer: je moet doen wat je zelf voelt, als je het maar niet klakkeloos neerzet; misschien kan het wat sierlijker verwoord. Een goed gedicht vind ik, creatief! |
Citaat:
|
Ik vind het woordgebruik op zich wel leuk, maar soms zijn de woorden wat te 'moeizaam lezend': daarmee bedoel ik dat ze soms een beetje lang zijn en daardoor wat geforceerd klinken, bijvoorbeeld:
- melkrijke - calciumrijk (wat sjoes ook al zei ;)) Verder vind ik het een leuk gedicht; mooie vorm, leest prettig door, en een erg leuk onderwerp :)! |
Door jouw opmerking merk ik opeens dat ik 2 x rijk heb...
Suggestie: klaar voor argus om zijn duizend ogen wakker te houden met warmhoudend vocht 2 x houden dus :mad: klaar is argus met duizend ogen wakend door mijn warmhoudend vocht hmm... klinkt redelijk |
Citaat:
Je gedicht is er trouwens inderdaad veel beter op geworden! Spannende opbouw, wilde ik nog zeggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26. |