![]() |
Geld maakt niet gelukkig..
maar wel gelukkiger.
Ben je het met deze stelling eens? |
nee.
geld maakt wel gelukkig |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben het eens. wel gelukkiger. niet helemaal gelukkig.
als jij in de oorlog zit, je familie en geliefden wordt voor je ogen verkracht en vermoord is je geluk voor een lange tijd weg waarschijnlijk. ook al ben je multimiljonair |
Het hoeft niet per se.
|
---> Werk, Geld & Recht
|
Citaat:
Jongen denk je nou echt dat ik een rijk, verwend iemand ben ofzo? I wish!! Ik nog nooit een geldprobleem gehad?? Haha.. laat me niet lachen. Damn. Ken jij onze financiële situatie ofzo? Think.. before you say something. |
Okej ik ben zelf wel een money-lover. Maar er is echt wel meer nodig dan alleen maar geld. Hoe wil je gelukkig zijn zonder liefde, gezondheid enz.?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geld kan bijdragen aan geluk.
|
Geld maakt wel gelukkig. Het stelt je in de gelegenheid om dingen te bereiken die je gelukkig maken.
Daarnaast zie ik geld ook als een soort van graadmeter voor het eigen succes. Onverminderd het feit dat geld een middel is en geen doel, overigens. |
Citaat:
|
Ik ben -op het moment- niet afhankelijk van geld voor m'n geluk, maar dat kan ik natuurlijk alleen maar zeggen omdat ik in een Westers paradijs woon, waarin ik me geen zorgen hoef te maken of ik morgen nog wel eten heb.
|
Citaat:
|
geld maakt hartstikke gelukkig
|
Citaat:
Geld maakt niet gelukkig maar het helpt wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geld maakt zeker en vast gelukkig. |
Citaat:
Ik denk dat je ook wel een idee hebt waarom?! Het klinkt simpel, maar alleen geluk maakt gelukkig. En hoe iemand gelukkig wordt is bijna niet uit te leggen. Dit verschilt ook per persoon. Wanneer je streeft naar meer meer en meer, ben je niet écht gelukkig. Je bent immers niet tevreden. En ik denk niet dat de mens in een positie kan komen waar hij zich 100% tevreden voelt. Je kan je ook wel vaak helemaal gelukkig voelen, maar dat gaat wennen. Je zult dus af en toe in de stront moeten zitten, dan waardeer je weer hoe goed het voelt om vrijwel zorgenloos door het leven te gaan. Je moet ook liefde geven en krijgen, vriendschap kan ook zeer belangrijk zijn. Het is maar hoeveel waarde je hecht aan dingen. Materialisten zullen dus 'gelukkiger' worden met geld dan mensen die behoefte hebben aan aandacht vanuit hun sociale kring. dunkt mij |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geld maakt zeker gelukkig.
|
Ga n keer op onderzoek in de armste delen van Azie en je zult zien dat geld blijkbaar toch niet gelukkiger maakt...
Dat wij de hoeveelheid geld als mate van geluk beschouwen is gewoon om dat we een trieste individuele consumentenmaatschappij zijn geworden waar we ons niet kunnen voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn als je niets hebt... |
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Wat is gelukkiger dan >?
Geld maakt niet gelukkig maar maakt het leven wel makkelijker. HIer ben ik het zelf mee eens. |
Citaat:
|
In onze maatschappij maakt geld je zeer zeker gelukkig. Geld trekt liefde en vrienden aan, misschien is het wel oppervlakkig maar als je er zelf plezier aan beleefd who cares? Tevens is het soort zoekt soort, als jij geld hebt zal uiteindelijk ook vrienden vinden die geld hebben.
Ik zie zo vaak een ouwe dikke vent met een jong mokkeltje lopen, die vent straalt van geluk ookal zal hij diep in zn hart best weten hoe het zit. Ik vind het echt super oudbollig om te beweren dat geld niet gelukkig maakt. |
Geld is macht. Dat kan je niet ontkennen en vrouwen geilen daar gewoon op, dit kan je wel ontkennen maar het is echt wel zo. Ik zie het vaak genoeg in de praktijk.
|
Citaat:
|
Geld maakt niet gelukkiger maar het leven wel aangenamer
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
Ik vind het gewoon een leuk gebruik, eigenlijk :P |
wel gelukkiger idd... maar niet gelukkig alleen door geld hoor want zonder vriend en vrienden maar met een hele hoop geld ben ik niet gelukkig.. dan liever een vriend en vrienden met wat minder geld hoor!!!!
|
Citaat:
|
Geld maakt niet gelukkig, maar het is zeker toch wel handig om te hebben. Stom dat alles geld kost, want als je geen geld hebt wordt je toch belemmerd alles te doen waar je zin in hebt.
|
Geld is wel een middel om je gelukkig te gaan voelen.
Wat overigens niet uitsluit dat je zonder geld niet gelukkig kunt zijn :D |
ach, zolang jij meer hebt maakt het wel gelukkig ja.
|
Citaat:
Als je zo graag rijk wilt worden.. zorg er dan lekker zelf voor dat je hoog komt en rijk wordt. (niet persoonlijk) |
Citaat:
Maar met ALLEEN geld ben je echt niet helemaal gelukkig. Je kunt er wel veel gelukkiger van worden ja.. maar er is meer nodig dan alleen maar geld. |
Citaat:
Oh.. dat noem je echte liefde wilde je zeggen? En ik(weet niet of de anderen dat ook bedoelden) bedoelde liefde van.. relatie enzo. |
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maakt men geld. (y) Geld hoeft je imo niet per se gelukkig te maken maar het is altijd makkelijk om tot je beschikking te hebben. Wat zou je zonder geld moeten?
|
Citaat:
|
Geld kan de ene persoon gelukkig maken en de ander niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Idd, zonder geld ben je nix, maar als je het WEL hebt dan ben je gelukkigER! Stel: je hebt alle liefde die je hebt, dan ben je wel gelukkig, maar als je dan ook nog ns geld had om leuke dingen te kopen, dan ben je nog gelukkiger:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |