Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   kamer zoeken op 4 uur reisafstand (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=676838)

Sannetje 30-11-2003 13:20

kamer zoeken op 4 uur reisafstand

Heeft iemand ervaring met het zoeken van een kamer op grote afstand? Hoe gaat dat met bezichtigen ed? Moet je er dan elke keer heen, of kun je over het algemeen meerdere kamers in één keer bezichtigen?
Het gaat over Enschede, dus daar is op zich geen kamertekort, maar ik wil toch wel graag een kamer vinden zonder 20 keer heen en weer te moeten reizen....

Keyser Saus 30-11-2003 14:27

Ik dacht dat ze voor de kamers op de campus daar speciale bezichtigingsdagen hebben ofzo.

En anders zul je onderlinge afspraken moeten maken.

Daantje_0705 30-11-2003 14:54

Vergis je niet in het zoeken van een kamer in Enschede. Het is daar vaak lastiger dan je denkt. Ik heb verhalen gehoord van mensen die vorig jaar ook heel laat nog een kamer moesten vinden. Ik zal dus zeker neit te lang wachten. Ik denk dat je in de meeste gevallen wel meerdere kamers in een dag kunt bezoeken.

Acey 30-11-2003 16:19

mijn broer heeft vanuit Den Helder een kamer gevonden in Maastricht...

maak gewoon afspraken in het zelfde weekend en zorg dat je ergens overnacht.

en anders kan je ook het eerste t beste aannemen en vanuit Enschede verder zoeken.

Alex 30-11-2003 19:06

Zorg anders dat je een weekje ergens kan logeren en ga in die week alleen maar bezichtigen..

Snufje 30-11-2003 21:04

Citaat:

Sannetje schreef op 30-11-2003 @ 14:20:
Het gaat over Enschede, dus daar is op zich geen kamertekort, maar ik wil toch wel graag een kamer vinden zonder 20 keer heen en weer te moeten reizen....
Enschede, geen kamertekort? Het is hier ook al niet meer zoooo eenvoudig een kamer te vinden hoor!:o Ik zit op 2 uur reisafstand van enschede (en m'n kamer), en ik heb toen op 1 dag 3 bezichtigingen gepland, waar gelukkig de goede bijzat...

de ballonnenman 01-12-2003 20:11

als je volgend jaar een kamer nodig hebt, dan kan je je in ieder geval voor de campus inschrijven. Daar is gewoon een wachtlijst en als je dan bovenaan staat, dan kan je een kamer zoeken. Maar je krijgt daar in ieder geval altijd een kamer dan. Maar dan moet je NU wel inschrijven, om volgend jaar een kamer te krijgen.

Als je liever in de stad wilt, dan zou ik op tijd beginnen en dan gewoon gelijk een heleboel kamers op 1 dag of in 1 weekend plannen.

Snufje 01-12-2003 21:02

Citaat:

de ballonnenman schreef op 01-12-2003 @ 21:11:
als je volgend jaar een kamer nodig hebt, dan kan je je in ieder geval voor de campus inschrijven. Daar is gewoon een wachtlijst en als je dan bovenaan staat, dan kan je een kamer zoeken. Maar je krijgt daar in ieder geval altijd een kamer dan. Maar dan moet je NU wel inschrijven, om volgend jaar een kamer te krijgen.

Als je liever in de stad wilt, dan zou ik op tijd beginnen en dan gewoon gelijk een heleboel kamers op 1 dag of in 1 weekend plannen.

Inschrijven bij de acase is idd wel slim.. Ik had me 2 september 2003 ingeschreven, kreeg 14 augustus 2003 (tijdens intro) oproep om kamer te komen zoeken, maar toen had ik al wat.... Dusja, het is maar de vraag of je nu al wel op tijd bent..

de ballonnenman 01-12-2003 22:15

Citaat:

Snufje schreef op 01-12-2003 @ 22:02:
Inschrijven bij de acase is idd wel slim.. Ik had me 2 september 2003 ingeschreven, kreeg 14 augustus 2003 (tijdens intro) oproep om kamer te komen zoeken, maar toen had ik al wat.... Dusja, het is maar de vraag of je nu al wel op tijd bent..
idd, ik had in november vorig jaar ingeschreven en uiteindelijk eind oktober kon ik op m'n kamer...

Snufje 02-12-2003 09:07

Citaat:

Snufje schreef op 01-12-2003 @ 22:02:
(2 jr geleden had mijn vriend trouwens ingeschreven in december (begin) bij acasa, en hij had een kamer in juli toen.. Dus dat bewijst wel dat het per jaar verschillend kan zijn / dat de nood hoger wordt?

Sannetje 02-12-2003 15:08

bedankt voor alle tips :)

Bij SJHT heb ik wel voorrang vanwege de reistijd, dus op zich denk ik dat ik daar wel aan een kamer kan komen. Maar ik zal me inderdaad ook bij acasa inschrijven, ook al wil ik liever niet op de campus.

Gauloises 02-12-2003 23:12

Anders neem je eerst gewoon een of andere kamer, en zoek je van daaruit verder (y)

fib 09-12-2003 21:25

Citaat:

Sannetje schreef op 30-11-2003 @ 14:20:
Heeft iemand ervaring met het zoeken van een kamer op grote afstand? Hoe gaat dat met bezichtigen ed? Moet je er dan elke keer heen, of kun je over het algemeen meerdere kamers in één keer bezichtigen?

he' das grappig: ik heb dezelfde naam, moet ook een kamer zoeken vanaf een vergelegen plaats (texel), en ik wil ook net als jouw naar enschede ;) zeg welke opleiding wil jij gaan volgen?

Chaucus 09-12-2003 21:59

Vergeet Hengelo niet...is niet ver van Enschede (Hengelo-Drienerlo 5 min met de trein...) en je kunt er ook goed wonen...

Sannetje 11-12-2003 11:03

Citaat:

fib schreef op 09-12-2003 @ 22:25:
he' das grappig: ik heb dezelfde naam, moet ook een kamer zoeken vanaf een vergelegen plaats (texel), en ik wil ook net als jouw naar enschede ;) zeg welke opleiding wil jij gaan volgen?

Ik ga de AKI doen als ik word toegelaten (=kunstacademie)
En jij?

En Hengelo is inderdaad ook nog een optie :) Maar ik heb behoorlijk wat voorrang bij het kamerbureau in Enschede omdat zij als enige criterium de reistijd nemen, en die is wel lang genoeg :D

Snufje 11-12-2003 11:16

Citaat:

Sannetje schreef op 11-12-2003 @ 12:03:
Ik ga de AKI doen als ik word toegelaten (=kunstacademie)
En jij?

En Hengelo is inderdaad ook nog een optie :) Maar ik heb behoorlijk wat voorrang bij het kamerbureau in Enschede omdat zij als enige criterium de reistijd nemen, en die is wel lang genoeg :D

Twee huisgenoten van mij doen ook de AKI... Veel verschillende culturen lopen daar rond:) Maar houd er rekening mee dat er genoeg voorrang hebben bij het kamerbureau.. Er zijn zat mensen die zich inchrijven daar met meer dan 2 uur reisafstand (Dat was limiet d8 ik)

fib 11-12-2003 16:29

over welk kamerbureu hebben jullie het eigenlijk?

heeft iemand verder nog één of andere site voor huisvesting in Hengelo?

Chaucus 11-12-2003 17:51

Citaat:

fib schreef op 11-12-2003 @ 17:29:
heeft iemand verder nog één of andere site voor huisvesting in Hengelo?
http://www.sjht.nl
Deze club is voor jongeren die in Twente (komen) wonen...dus niet alleen Hengelo, maar ook Enschede enzow...

fib 11-12-2003 19:21

Citaat:

Chaucus schreef op 11-12-2003 @ 18:51:
http://www.sjht.nl
Deze club is voor jongeren die in Twente (komen) wonen...dus niet alleen Hengelo, maar ook Enschede enzow...

dit lijkt me een commerciel burau, iemand hier ervaring mee. Heeft het nog nut als ik me nu inschrijf?

Chaucus 11-12-2003 21:04

Citaat:

fib schreef op 11-12-2003 @ 20:21:
dit lijkt me een commerciel burau, iemand hier ervaring mee. Heeft het nog nut als ik me nu inschrijf?
Je hebt PM :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.