Vlooienband |
30-11-2003 23:49 |
Gehaald bij een random smartshop. Deze heette herbal fantasy, is geplant op de wagenstraat 140, Den Haag. Het waren inderdaad wel grote zakjes, handig. Nu heb ik zelf nog wat over, wat ik ga combineren met mijn eigen alsemplant, die "ietsje" sterker is.
Het kostte negen euri per pakje, dus negen voor de alsem, negen voor de catmint.
Best puike mensen, daar.
In de thee zat, om even duidelijk te wezen, alsem en catmint.
Citaat:
Alsem: het effect van Alsem (Artemisia Absinthium) is narcotisch, licht verdovend, en geeft een vreedzaam en geruststellend gevoel.
In combinatie met alcohol of in grote hoeveelheden kunnen ook visuele effecten optreden.
Receptjes: de meest gebruikelijke toedieningsvormen zijn de tinctuur en thee. Het heeft echter een zeer bittere smaak ( :rolleyes: ), wat de thee bijna ondrinkbaar maakt.
De psychoactieve stoffen kunnen uit de plant worden grtrokken met behulp van alcohol. Je kunt 25 gram van het kruid een week laten trekken in een halve liter sterke drank. Na het gezeefd te hebben is deze krachtige drank klaar voor het gebruik.
Combinaties: aan de bittere smaak is weinig te doen. Een beetje Pepermuntblad of Anijs in de thee is aan te bevelen. Zoet en bitter gaan niet samen, dus je kunt beter geen suiker toevoegen.
Om een rookmix te maken, kun je Alsem mengen met gelijke delen Wild Lettuce, Passiebloem en een achtste deel Pepermuntblad. Gebruik een sigarettenfilter om te roken, zodat je de bittere smaak niet in je mond en op je lippen proeft.
Bijwerkingen: Alsem is een psychische stimulant, wanneer het in hogeredoseringen wordt gebruikt. Excessief en langdurig gebruik van alsemextracten kan tot afhankelijkheid leiden.
|
Over catmint:
Citaat:
Catmint is in Nederland beter bekend als Kattekruid. Katten schijnen een voorliefde te hebben voor dit kruid. Ze zullen de plant altijd weer opzoeken en worden er duidelijk ontspannen van.
Catmint (Nepeta cataria) wordt in Azie gebruikt om tijgers en leeuwen in dierentuinen rustig te houden of tot bedaren te brengen.
Ook bij mensen werkt kattekruid ontspannend. Ook wordt het toegepast bij verschillende kwalen, zoals menstruatiepijn, slapeloosheid en verkoudheid.
Catmint is een mild, ontspannend hallucinogeen. Na het roken en/of het drinken van sterke thee geeft het een behagelijke ontspanning, een marihuana-achtige 'high' en een stimulerend effect op je verbeeldingskracht. De smaak is erg lekker. Goed voor een ontspannen avond om bijvoorbeeld rustige muziek bij te luisteren of om beter tot rust te komen na een drukke dag.
Voor thee gebruik je ongeveer 25 gram op een liter water. Even laten koken en 15 minuten laten trekken. Daarna zeven, eventueel honing of suiker toevoegen en het is klaar voor gebruik.
Om het in te nemen, kun je een volle theelepel verpoederd kruid oplossen in een glas water. Catmint is goed te combineren met Galangal, Damiana en Valeriaan.
|
Zo, folders zijn dus wel mieters.
Citaat:
Ik vond het erg jammer dat we later niet opnieuw hebben gedronken
|
Ah, ik had in totaal iets van twee volle mokken op. Het was totaal ranzig, maar de rest van de avond/deel van de nacht waren alle lichtjes wel heel mooi rood en had de tv een leuke kleur. En er waren golfjes rook. :D Best puik, en zeker de moeite waard.
|