Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Zelfmoord onder jongeren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=67725)

Droomvlucht 24-04-2002 22:48

Weggehaald

*

aerox_girl 25-04-2002 00:35

de helft van de scholieren heeft al vaker aan zelfmoord gedacht. En zelfs 1 op de 10 mensen heeft het geprobeerd. Zelf heb ik ook een keertje een zelfmoordpoging gedaan. Ik heb toen mijn polsen doorgesneden. Maar omdat je toch bang bent voor de dood lukt het niet want je doet het niet op de goede manier, en dat weet je zelf ook. Maar je wilt jezelf gewoon pijn doen en je wilt weten hoe het voelt als je lijd. Je wilt het allemaal een keertje meegemaakt hebben. Dan pas weet je dat het afschuwelijk is wat je doen. En hoeveel mensen eronder lijden en dat er dus wel mensen zijn die om je geven en die ook altijd voor je klaar staan. Maar je probleem word er niet beter op als je zelfmoord wilt plegen. Je moet niet vluchten voor je problemen maar iemand in vertrouwen nemen waar je alles tegen kunt vertellen. Ik heb mijn vertrouwen bij een vriendin van me gevonden en bij de moeder van mijn vriend. Maar je kunt ook altijd naar het riagg gaan of naar de dokter en die zorgd dan dat je bij iemand terecht kunt waarmee je kunt praten en je ouders hoeven er niets van te weten. Dus gewoon effe op je tanden bijten en dan kom je er wel. gr. een anoniem meisje (16)

Gothic 27-04-2002 18:52

Citaat:

Aragnabite schreef:

Laura Reumkens

Ken je paul en ellen reumkens?

Lentekriebel 28-04-2002 12:28

heej meis,
lees dat onderste stukje nou nog es 10x door en knoop het goed in je oren!
ik vind het een zwaar onderwerp, zeker in jou situatie maar ik vind het een heel krachtig werkstuk!
hele dikke knuf
mir

Droomvlucht 28-04-2002 16:19

*

Gothic 30-04-2002 20:34

Citaat:

Aragnabite schreef:

Niet dat ik weet.... zou misschien toch kunnen.. uhmzz

Waarvandaan komen ze?

eindhoven

miep 02-05-2002 02:37

ik vind het ook een heel goed werkstuk!
laat je je cijfer even horen?
allemaal zo herkenbaar..

Oen 02-05-2002 18:08

Ik heb eens perongelijk een poging ondernomen, ik had mn mond gezicht volgeplakt met tape, om te kijken hoe lang ik mijn adem in kon houden. Ik zou dan een stukje vasthouden bij mijn neus die ik zo los zou kunnen trekken, dit stukje had ik echter ook meegeplakt en raakte in paniek, ik heb mezelf gelukkig wel nog weten te redden.

Marcade 02-05-2002 18:27

Citaat:

Oen schreef:
Ik heb eens perongelijk een poging ondernomen, ik had mn mond gezicht volgeplakt met tape, om te kijken hoe lang ik mijn adem in kon houden. Ik zou dan een stukje vasthouden bij mijn neus die ik zo los zou kunnen trekken, dit stukje had ik echter ook meegeplakt en raakte in paniek, ik heb mezelf gelukkig wel nog weten te redden.
Ik dacht dat padvindertjes redelijk slim waren, en niet zulke maffe geintjes uitprobeerden.

dystopia 02-05-2002 18:50

Citaat:

Oen schreef:
Je doet je naam eer aan ;) da's geen zelfmoordpoging dat is gewoon een (dom) spelletje dat bijna verkeerd afliep, maar gelukkig goed is afgelopen :)

Droomvlucht 02-05-2002 22:16

*

red_hot_chilli_pieper 04-05-2002 12:32

heb periodes gehad en val er vaak in terug ... ik zou t pas echt doen als t iets is waarmee t met 100% zekerheid lukt ... ook al zou t met pijn zijn.
de kans van overleven en dan een nog verotter leven is t gewoon niet waard.

Droomvlucht 15-05-2002 17:48

Citaat:

miep schreef:
ik vind het ook een heel goed werkstuk!
laat je je cijfer even horen?
allemaal zo herkenbaar..

Beetje late reactie maar k heb t werkstuk nu pas trug..

Lerares was zeer onder de indruk.. k had n 8

janneke16 15-05-2002 18:06

heej lau,
echt goed werkstuk!

heb het nu pas voor de eerste keer gelezen. K heb em al wel vaker gezien, hier, en ook wel es geopend, maar durfde niet verder te lezen ofzo... K denk dak bang was voor de confrontatie met de info ofzo (weet ut zelf eigenlijk ook niet)

maar heb em nu uiteindelijk toch gelezen

Een 8 :eek: maar t was ook echt een goed werkstuk!

MrOizo 17-05-2002 03:46

Citaat:

Oen schreef:
*krijgt ademnood*

MrOizo 17-05-2002 04:04

btw laura, mooi en interresant stukje tekst :)

Droomvlucht 17-05-2002 13:28

*

Lentekriebel 17-05-2002 13:32

echt goed!! een 8!!!

euro 17-05-2002 21:29

Citaat:

me blackrose schreef:
echt goed!! een 8!!!
Goed stuk tekst !!!

groetjes
Myrthe

MissBi@tch 18-05-2002 00:01

GOED WERKSTUK! (y)

KEP ZELF WELEENS AAN ZELFMOORD GED8 MAAR ZOU T NOOIT DOEN!!! ECHT NOOIT!! BENK VEEL TE LAF VOOR EN KBEN ECHT ONTZETTEND BANG VOOR DE DOOD ...GELUKKIG MAAR DUS!

M@TRIX 18-05-2002 04:10

ja vaak zat aan ged8 als alles weer is tegen zat enzow..

wel is bijna gedaan mar kweenie of ik t durf als puntje bij paaltje komt...

nu denk ik er nie meer aan omda ik scheit heb aan sommige dingen die mislopen (zoals school) kep n schat van n vriendin die altijd voor me klaar staat dus kga gewoon tege haar "mauwe" :)

MissBi@tch 18-05-2002 08:00

Citaat:

M@TRIX schreef:
ja vaak zat aan ged8 als alles weer is tegen zat enzow..

wel is bijna gedaan mar kweenie of ik t durf als puntje bij paaltje komt...

nu denk ik er nie meer aan omda ik scheit heb aan sommige dingen die mislopen (zoals school) kep n schat van n vriendin die altijd voor me klaar staat dus kga gewoon tege haar "mauwe" :)

das geen mauwen ik ben dr voor je :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.