![]() |
Een eeuwige vraag!? Wat was er het eerst: de kip of het ei?
Zie titel! Poll + nadere uitleg..
|
De kip natuurlijk, geschapen door God :rolleyes:
|
Citaat:
|
De kip. Niet meer dan logisch.
|
hmm nog even over nagedacht (JA ik verveel me), T ei was dr toch eerder, want dinosaurussen kwamen uit eieren, en toen waren er nog geen kippen!
|
het gaat dus om het volgende, 'wat was er eerder, het kippenei of de kip'. dus niet met dinosauruseieren aankomen (n)
|
:( en ik vond t nog wel zooo'n goed idee :(
|
:) (y)
|
de kip:
in de evolutie moet er ooit een mutatie zijn voorgekomen. Deze mutatie kan hebben plaatsgevonden bij een vogel-ei of bij een vogel. Veronderstel bij een vogel-ei : dan zou er zich vanuit een vogel-embryo een kippenembryo ontwikkeld hebben in dit vogel-ei, zodat er uit dit vogel-ei een kuiken zou komen. Veronderstel dat de mutatie is voorgekomen bij een vogel : dan zou deze vogel gemuteerd zijn tot een kip. Beide veronderstellingen geven hetzelfde resultaat : de kippen waren er voor de kippeneieren. en nee, ik heb et niet zelf bedacht, maar et klinkt wel logisch, voorzover er een logisch antwoord op deze vraag mogelijk is :) |
Fools, eerst de paashaas, toen het ei, en daarna pas de kip
|
ei
|
Ik denk de kip:)
|
God heeft de wereld geschapen en op een bepaalde dag schiep Hij de dieren (niet de eieren). De kip was er dus voor het kippenei.
|
het ei want vissen leggen ook eieren en in het water was er eerder leven als op het land...
|
Het paasei.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
via de evolutie kwam de kip eerder dan het ei...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En als je nu niet in god gelooft, wat was er dan eerst?? :rolleyes:
|
Het schaap
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een kuiken kan toch niet uit zichzelf eten zoeken? Een kip kan dat wel, dus was de kip eerst :o. |
kip
|
nou, het ei natuurlijk, want reptielen hadden ook al eiëren enzooi
|
Waarschijnlijk het ei, want de meeste mutaties die ook echt effect hebben treden niet op bij de kip of het ei zelf, maar bij een geslachtscel, en zo'n geslachtscel wordt éérst ei en dan pas kip (dat laatste wel alleen als er nog een geslachtscel meedoet :P)
|
sarahbressers lijkt te winnen :p
|
Ik ga uit van de evolutie theorie en denk dat de kip is onstaan vanuit andere diersoorten, zoals ik ook denk dat de mens is ontstaan uit de aap....:) en vanuit dat perspectief ga ik voor de kip...
|
Kip, want iemand moet zo'n ei uitbroeden.
|
niet de kip, niet het ei
maar de Kei de eerste letter van Ei is de E van kip de K e komt eerder in ut alfabet |
Citaat:
|
Citaat:
|
kip
|
Ik heb geen idee. Ik zal wel even overig stemmen.
|
het omelet :o
|
Citaat:
De kip, want die is uit iets anders geevolueerd. |
Precies, langzaam maar zeker werd er uit de vogelachtigen een soort van kip 'gevormd' (evolutie van dinosaurier naar vogel, van vogel naar soorten) deze legt een ei (net zoals alle andere volgeltjes :rolleyes: ) en hieruit komt een kip. (natuurlijk duurt dit een heel stuk langer maar ik leg het ff kort uit.)
|
Citaat:
|
Citaat:
godverdomme :mad: :( |
Citaat:
(zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het zo klinkt) |
Er is een vraag die nog eeuwiger en nog prangender is:
waarom vermoeien mensen zich al eeuwen met deze ongelooflijk nutteloze en stompzinnige vraag. |
Citaat:
het gaat hier dus niet over 1 kip of over 1 ei maar lange jaren van evolueren, |
Citaat:
|
Kip.
|
Ei... wat moest men vroeger anders eten?
|
de kip natuurlijk ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |