![]() |
[php]include
ik maak gebruik van een " include('andere map/bestand.php') ", maar nu gebruik ik in dat bestand.php een $dir = getcwd(); (directory ophalen). De bedoeling is, dat $dir de map van het bestand waarin het geinclude wordt bevat, en niet het te includen bestandje. Hoe doe ik dit?
|
Even om te kijken of ik het begrijp..
/include_file.php: include("map/bestand.php") ; map/bestand.php: $dir = getcwd(); En je wil de dir weten waar include_file.php zich bevind? Dan zou het als het goed is gewoon moeten aangegeven worden in $dir. bestand.php word nl eerst geinclude, en dan pas uitgevoerd.. |
nope;
dir.php: <? $dir = getcwd(); ?> include.php; <? include('dir.php'); ?> Hoe kom aan het pad van include.php? Ik wil nml een bestandje kunnen includen in meerdere bestanden, en dat bestandje moet uitzoeken in welke directory de meerde bestanden staan. Nu zou ik dat kunnen doen, lomp, door in elk apart bestand $dir = getcwd(); te zetten. Maar dat is imho geen optie. |
|
Maar als je die include.php in dir.php includet, is het resultaat dan niet hetzelfde als wanneer je getcwd() aanroept in dir.php?
Misschien heb je iets aan $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"]. |
Citaat:
|
Citaat:
|
eerst chdir gebruiken dan getcwd()
|
nope :/
|
PHP-code:
|
yeah!
<script language="javascript" src="bestand.php?dir=dir"></script> ik ben ook een sukkel :/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |