Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   anorexia (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=677715)

hoi2330 01-12-2003 12:53

anorexia

Ik heb anorexia en dat wil ik helemaal niet. Maar ik kan niet weer eten het lukt gewoon niet. Hebben nog meer mensen hier last van? Heeft iemand tips?

Gauloises 01-12-2003 13:25

Ik kan je maar 1 tip geven, ga zo snel mogelijk hulp zoeken. Ik ken iemand die er echte helemaal aan onderdoor is gegaan, en in mijn ogen is dat niet iets wat je wil :(

iemand of niemand 01-12-2003 13:49

Nee, ik heb het zelf niet, maar ik ken wel iemand die het heeft/had. Niet echt een prettig verhaal, dus ik zal je de details besparen, maar het is echt belangrijk dat je hulp zoekt! Ga naar je huisarts, die kan je dan doorverwijzen naar de juiste mensen.

belleblaasbel 01-12-2003 14:51

je kan denk ik het beste hulp zoeken en zoveel mogelijk praten over hoe je je voelt met een vriendin, die geen anorexia heeft :)

Quiana 01-12-2003 15:53

Wat al eerder is gezegd; zoek hulp.

Ga naar je mentor, vertrouwenspersoon, huisarts enz,
zodat je kan worden doorverwezen naar de juiste mensen
die je kunnen helpen..

Hoe eerder je erbij bent, hoe beter, niet te lang mee
wachten dus.

black tiger 01-12-2003 16:43

Ik heb 3 jaar anorexia gehad. 3 jaren van mijn leven verpest.
Echt, zoek hulp, ik heb dat ook gedaan en nu kan ik weer genieten van eten en ben ik blij met mezelf.

Als je geen hulp zoekt, raak je in een vicieuze cirkel van afvallen en steeds maar verder afvallen, tot je in het ziekenhuis beland (en dat wil je echt niet!!) niet-eten was voor mij vluchten voor mijn gevoel, durf je niet te voelen?

Praat met een vertrouwd iemand hierover,
En probeer wel nog iets te blijven eten, als je het niet-eten te lang volhoud accepteert je lichaam op geven moment geen voedsel meer en sterft het. Laat het niet zo ver komen!

*Knuff* E.

ekki 01-12-2003 16:44

anorexia is een psychische ziekte (hoewel je er ook lichamelijk last van kan hebben), dus deze gaat naar psychologie.

Nona 01-12-2003 16:52

Stel voor jezelf een eetpatroon op.

Morgen: twee boterhammen en thee.

Middag: twee boterhammen en melk.

Avond: warme maaltijd.

Bijvoorbeeld. En plan er dan nog een tussendoortje in. Het hoeft niet vet te zijn, je hoeft er geen gram van aan te komen, als er op dat moment maar genoeg in je maag zit om weer een normaal eetpartoon op te bouwen. Dit is op het begin enorm moeilijk, maar zet dan door. Fruit is gezond, in jam zit geen vet en thee is ook gezond en vetarm. Drink genoeg.

Zo kun je jezelf helpen, dat is ook al heel wat tot je hulp gevonden hebt.

miss-suus 01-12-2003 16:53

Citaat:

hoi2330 schreef op 01-12-2003 @ 13:53:
Ik heb anorexia en dat wil ik helemaal niet. Maar ik kan niet weer eten het lukt gewoon niet. Hebben nog meer mensen hier last van? Heeft iemand tips?
kheb het ook en ben al een paar keer ingestort, maar kheb geen zin meer om dit allemaal weer te vertellen als je het wilt weten moet je ff op de andere topic kijken die ik geopend had. daar kun je misschien nog dingen lezen etc. en tips nee, helaas niet.

sterkte meissie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.