![]() |
voortbrengsels van een vruchtbare zondag
we waren zo stil
helemaal alleen in een veel te groot bed op mijn buikje haakten jouw klauwen een lichtrood tapijt in mijn oren zoemde jouw gelukzaligheid van sneeuwvlokken buiten en binnenin waren we onder het blauwe deken jouw ogen naar mij gericht om samen in te slapen van de vos reynaerde van de kat van het eeuwig soezen van jou en mij ___________________________________ Ik heb het zaad bewaard onder mijn kussen het gestreeld, geliefkoosd genomen en geplaatst onder een bed van aarde Ik heb het geen water onthouden het in het zonlicht geplaatst dag na dag mijn verbazing zien groeien zoals hem en toen eindelijk die rozerode bloem verscheen toen zei jij je kan niet toveren Reacties? Ik ben benieuwd! |
tja wat zal ik zeggen, niet dat ik nu zo geweldig ben ofzo. Maar ik vind ze wel goed.
Mooie zin is: in mijn oren zoemde jouw gelukzaligheid van sneeuwvlokken buiten die is echt supermooi! de tweede vink ook gaaf! Tja eh.. Ohja, die eindzin is mooi, geweldig contrast met de rest van het gedicht, door die laatse zin krijgt het ineens een heel andere betkenis. En dat is mooi! |
Citaat:
|
Leuk, erg leuk :)! In het eerste gedicht spreekt de rijm tijpijt/gelukzaligheid, het goed gebruik van enjambement en de mooie, veelzeggende woorden mij erg aan.
Het tweede vind ik iets lastiger; wat ontoegankelijk eigenlijk. In de één na laatste regel moet er trouwens volgens mij nog het woordje 'dat' bij, of je moet er van maken 'ik kan niet toveren'. Vergeef me als ik het fout heb, het kan ook expres zo gedaan zijn :). Je woordgebruik vind ik in je tweede gedicht erg mooi, maar het ritme kan ik nog niet zo goed vinden. |
Je tweede gedicht vind ik veel potentie hebben. Wellicht zou je die nog wat bij kunnen slijpen met de reacties die je er nu op hebt gehad. (oftewel: ik weet er niets meer bij te bedenken :D)
En je eerste gedicht is gewoon schitterend. En dan overdrijf ik niet. Om kippevel van te krijgen, prikkende ogen, fantastisch. |
Citaat:
jij zei: 'Je kan niet toveren.' Bedankt voor de vriendelijke commentaar. Mijn dag kan niet meer stuk! |
van het eeuwig soezen
Dat leest zooo heelrijk! ik vind je gedicht echt heel goed..vooral 't eerste..prachtig gewoon..geen kritiek:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |