![]() |
ik zoek een boek waar wiskunde in voorkomt
nee, geen leerboek, maar echt een leesboek :p
Die zoek ik. Weten jullie misschien titels van boeken waar wiskunde in voorkomt? en ik moet eruit voorlezen, dus liefst niet met al te moeilijke woorden enzo :o Weet iemand misschien zo'n boek? |
De telduivel?
|
Citaat:
google kan het niet vinden, en de catalogus van de bieb ook niet.. (maar hmm, als de catalogus van de bieb em niet kan vinden, heeft het ook geen zin om naar de auteur te vragen, want de bieb heeft het boek toch niet:o) |
De stelling van de papegaai (y)
|
de telduivel is van Hans Magnus Enzenberger
gaat over een jongetje dat bang is voor wiskunde. Maar in zijn dromen ontmoet hij een mannetje (de telduivel) die hem alles uitlegt over wiskunde, de ECHtE wiskunde, niet dat gekneuter met grafieken en tabellen... Het is eigenlijk een kinderboek, maar ik lees het zelf ook nog regelmatig. een absolute aanrader!! |
Citaat:
Ga je voorlichting geven? Dan zou je eerst even kunnen informeren waar de klas op 't moment mee bezig is, en daar bv. een stukje over vertellen. Of juist over iets waar ze nog nooit van hebben gehoord natuurlijk :) (of nog logischer, aan 't begin natuurlijk) Zijn btw grote letters, allemaal plaatjes en geen moeilijke woorden :) Ik kreeg 't boek volgens mij op de basisschool en kon 't toen ook allemaal prima begrijpen :) Maar ook nu is 't nog leuk. was je trouwens 't laatst ook bij ons op school? :) Ik liep zowat tegen iemand op en vroeg me daarna af of jij dat soms was? :o :D overigens: ga naar de bieb in Duiven! Daar is ie nu aanwezig zie ik op de website :) (en daar mag je ook met je westervoort-pasje heen) |
Citaat:
Offtopic: jup, afgelopen woensdag ;) en komende woensdag weer.. :p Maar volgens mij ben ik toen niet bijna tegen iemand aangelopen :bloos: En anders had ik het niet in de gaten :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |