![]() |
verdict
Verdict
Geen lief leven dwaalt je te zoet door die ellenlange straten aan de plek van jouw wonen Oeverloos laat je het zwalpen over dromen van jouw zijn en niet zijn van al wat het beminnen zou Doch levensvluchtig draai ik je tot waar mijn woorden dansen op jouw rand van papier Ik vind elke strofe afzonderlijk wel goed, maar ik mis een samenhang... Suggesties? (overigens sorry wat de laatste 2 verzen betreft, achteraf besefte ik dat het me toch wel heel bekend in de oren klonk :bloos: ) |
Geweldige eerste strofe! Zeer, zeer mooi.
Je stipt het probleem inderdaad zelf al aan. Moeilijk... Misschien is het verstandig om te beginnen met concretiseren; wat hebben de strofes daadwerkelijk echt met elkaar te maken? Is er wel een verband? Oh, toch een ingeving: neem het eerste woord van elke strofe en verbind dat met een term waarmee je de voorgaande strofe eindigt. Bij de eerste overgang zou dat kunnen zijn: (ik noem nu zomaar wat) aan de plek van jouw wonen, stromen, oeverloos laat je het zwalpen of misschien: aan de plek van jouw wonen, eindeloos, oeverloos laat je het zwalpen Zomaar een optie, maar iets wat dus te maken heeft met oeverloos, iets waardoor je denkt: hee ja, we stromen zo door in de tweede strofe. De tweede overgang is moeilijker. Ik kan nu wel een hele rare optie gaan doen, maar daar schiet jij niets mee op. Misschien iemand anders een tip? |
Geen lief leven dwaalt je
te zoet door die lange straten aan de plek van jouw wonen eindeloos en niet helemaal oeverloos laat je mij zwalpen over dromen van jouw zijn en niet zijn van al wat ik beminnen zou Levensvluchtig draai ik je tot waar mijn woorden dansen op jouw rand van papier Bedoel je zoiets? (bedankt voor de tip!) |
Citaat:
Eindeloos en niet helemaal oeverloos? Hmm, het punt is: kun jij je er iets bij voorstellen? Ik zie niet zo iets voor me dat wel eindeloos is, maar niet oeverloos. Wellicht zou je kunnen doen: Eindeloos MAAR niet oeverloos Dan geef je aan dat het een tegenstelling is die het noemen waard is, omdat het dus niet elke dag voorkomt. |
Citaat:
|
Citaat:
Succes! |
Ik vind de aangepast versie erg goed; dat maakt het gedicht net wat toegankelijker, fijner leesbaar :)! Je woordgebruik spreekt mij enorm aan, ik kan me goed in je gedicht verplaatsen. Met het metrum heb ik wat meer moeite, ik vind het soms wat stroef lopen. Ik vind de tweede versie wel een stuk mooier; ik zou er eigenlijk wel 'maar' van maken; staat mooi bij de klank van 'oever' :)!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |