Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Centimeters (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=678361)

jsoes 01-12-2003 21:00

Centimeters

Twee ogen,
en de avond
eindigt hier.

Geloof wel echt
in jou, en nu je
centimeters dichter nog
je adem op me neerslaat,
voel ik alle dagen
zweven door je haar
en eindigen in
ongekende stilte,
schitterend lawaai.
Ik zou wensen
dat de wereld
je eens losliet.

En de avond
eindigt hier,
waar wij
beginnen.

Bijna twee jaar geleden geschreven, kwam ik vandaag tegen, leek me wel eens grappig :)

xineof 01-12-2003 21:50

Leuk, en erg goed bovendien! Mooi dat je 'en de avond eindigt hier' nog eens herhaalt in de laatste strofe, ook vind ik de tegenstelling eindigt-begint heel erg mooi! Je gedicht spreekt me aan, ik vind het prachtig geschreven!

jsoes 01-12-2003 21:52

Citaat:

xineof schreef op 01-12-2003 @ 22:50:
Leuk, en erg goed bovendien! Mooi dat je 'en de avond eindigt hier' nog eens herhaalt in de laatste strofe, ook vind ik de tegenstelling eindigt-begint heel erg mooi! Je gedicht spreekt me aan, ik vind het prachtig geschreven!
Dankuuuu :)

Jonijntje 03-12-2003 18:34

wow, gaaf!
vooral die zin:

voel ik alle dagen
zweven door je haar
en eindigen in
ongekende stilte,
schitterend lawaai.

die is heel mooi...
complimenten!!!

Droyd 03-12-2003 18:37

Erg goed, jammergenoeg vind ik het woord "Centimeters" als titel en in het gedicht zelf niet passend (niet gevoelsmatig genoeg)

lovetear 03-12-2003 19:39

Citaat:

Jonijntje schreef op 03-12-2003 @ 19:34:
wow, gaaf!
vooral die zin:

voel ik alle dagen
zweven door je haar
en eindigen in
ongekende stilte,
schitterend lawaai.

die is heel mooi...
complimenten!!!

Inderdaad, dat stukje springt er wat mij betreft ook uit. Verder heb ik niks negatiefs te melden, ik sta er verbaasd van dat je twee jaar geleden al zo kon schrijven. Toch moet ik toegeven dat ik die nieuwe gedichten mooier vond, het lijkt alsof je hier net iets meer woorden nodig had, die anderen zijn net iets beknopter qua taalgebruik, iets intenser. Maar ondanks dat vind ik deze ook erg mooi.

jsoes 04-12-2003 10:00

Citaat:

lovetear schreef op 03-12-2003 @ 20:39:
Inderdaad, dat stukje springt er wat mij betreft ook uit. Verder heb ik niks negatiefs te melden, ik sta er verbaasd van dat je twee jaar geleden al zo kon schrijven. Toch moet ik toegeven dat ik die nieuwe gedichten mooier vond, het lijkt alsof je hier net iets meer woorden nodig had, die anderen zijn net iets beknopter qua taalgebruik, iets intenser. Maar ondanks dat vind ik deze ook erg mooi.
Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Vooral de afgelopen maanden heb ik geleerd dat het vaak beter is gewoon op te schrijven waar het om gaat; geen mooie metaforen of sierlijk taalgebruik, de essentie neerzetten en proberen daar een ondertoon bij te versieren.
Dankjewel, ik denk dat je dat scherp hebt gelezen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.