![]() |
Ontstoken ooglid
De laatste tijd heb ik het steeds vaker...een aantal dagen een ontstoken ooglid. Nu ook weer. Het doet pijn, vooral als ik knipperof er aan kom. Ook is het helemaal verhard :confused: en rood/paarsig en het hangt helemaal naar beneden. De laatste keer wilde ik naar de dokter gaan (had het al 3 dagen) en had ik een afspraak om 15.00 maar ging het 's ochtends alweer weg. Toen heb ik maar afgebeld. Geen idee waardoor het komt, ik heb wel zaterdagavond met mascara en eyeliner op geslapen (ik kwam zo laat thuis van het oppassen dat ik echt geen puf meer had om het eraf te halen en ben zo mijn bed in geplofd), maar vroeger deed ik dat wel vaker :o en had ik nooit ergens last van. Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe het weggaat?
|
Idd mascara en alle andere troep voordat je gaat slapen van je ogen afhalen. Als ik dat niet doe dan merk ik ook dat mijn ogen geirriteerd raken. Maar wat als je het eenmaal heb ook nog kan helpen is spoelen met een zout water (niet te zout).
|
Hoe het komt, geen idee.
Wat bij mij erg goed helpt is een klein bakje met gekookt water nemen, het even laten afkoelen, en er een wattenschijfje in stoppen. Vervolgens zachtjes over je oog wrijven, (van binnen naar buiten), en dat dan 2x. |
Heej!!
ff vraagje he.. heb je oog ontstoken... of echt je ooglid.. (waar je dus normaal gesproken oogschaduw op doet).. Als ik dat weet kan ik je wel verder helpen.. heb namelijk regelmatig dat mijn ooglid helemaal ontstoken is.. en helemaal dik wordt.. Ik hoor het wel van je kuz |
Ik ben toch maar voor de zekerheid naar de dokter geweest toen ik vanochtend mijn oog bijna niet meer open kreeg en het helemaal paars werd.
Het is waarschijnlijk mijn ooglid zelf, of het weefsel daar achter en ik heb een receptje voor druppels meegekregen. Voor IN het oog, het gaat waarschijnlijk niet effectief werken volgens haar maar voor op het ooglid is er voor dit niets werkends oid. Hoe het komt weet zij ook niet.....maar doet in elk geval flink pijn en het ziet er NIET uit. |
Citaat:
Misschien voor jou ook een ideetje om naar de dokter te gaan de volgende keer? (altijd oppassen met je oog!) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |