![]() |
[heb jij dat ook wel eens?] soort muziek van periode afhankelijk
daar heb ik altijd erg last van...:)
in de zomer luister ik meer naar top40 op een of andere manier, en op dit moment heb ik weer een klassieke periode. En zo heb ik ook rock, metal, ska, OST, musical, etc. periodes. Ik luister altijd al naar vele muziek soorten, maar in een periode extra veel naar dat soort. Hebben jullie dat ook wel eens??? En waar door komt dat denk je?? Bijvoorbeeld het weer, of de stemming. Laat jij je muziekkeuze beinvloeden door je gevoel??? |
In de zomer luister ik wat meer naar Reggae, in de winter is het trui ende Emo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja :) ik heb ook cd's die ik speciaal met een seizoen associeer.. maar dat komt natuurlijk doordat je in de zomer over het algemeen vrolijker bent, en losser :)
|
Citaat:
bij komt het ook omdat ik in de zomer vrij ben van mijn orkesten waar ik in speel, en rond december erg veel concerten heb enzo... en als ik eens naar het theater ben geweest, dan ben ik weer helemaal in theater stemming...:p ik ben maf |
soms heb ik op doordeweekse dagen ineens zin in industrial, dan ga ik het de hele dag luisteren, net zo lang totdat ik niet meer stil kan staan en de hele tijd heen en weer stuiter.
|
hmz heb ik niet zo veel last van, bij mij is het wel zo dat ik in de zomer vaker korte broeken draag dan in de winter...
|
Citaat:
|
zomer veel punkrock en beach boys.
|
winter: sigur rós en psychedelica.
lente: the coral en vrolijke popliedjes. zomer: the thermals, the black keys, the strokes. rock 'n roll ! herfst: radiohead. |
het is niet zo specifiek bij mij dat ik de link leg tussen een muziekstijl en een seizoen.. Maar ik heb wel periodes ja alleen zonder die logica, en sommige zijn heel lang andere heel kort... mijn laatste periodes zijn beetje emocoreachtig, khad laatst ook een happy hardcore tijdje, een 70/80's tijdje, en soms dan ist weer even helemaal ska'erig enzo.. gewoon om en om ofzo
|
Alleen moodafhankelijk. Soms wil ik dingen kapot maken en soms niet.
|
ik agree met roxy. zo is het bij eigenlijk ook, alleen luister ik in een bepaald seizoen gewoon ook vaker naar een bepaalde band. maar soms heb ik bijvoorbeeld een paar weken dat ik heel veel naar blur en oasis luister, en daarna een tijdje naar aphex twin en kraftwerk. zoiets.
|
Citaat:
Al draai ik af en toe stiekem een gothic/doom metal cdtje in de winter. |
in de herfst en winter meer depressieve/duistere dingen
in de zomer en lente meer vrolijke dingen het is ook mood-afhankelijk en tijdstip van de dag afhankelijk(sochtends smiddags savonds andere muziek wejewel) maar zeker wel significant verschil in draaien qua seizoenen ja |
bij mij ligt het gewoon aan m;n stemming.
ben ik lekkah heppie heb ik hippe bliepjes, en als het kutje is lekkere britpop. |
dat ligt voornamelijk aan mijn bui denk ik...ik ben zo iemand die op een moment mariah carey kan luisteren, en 5 minuten later slipknot op heeft........
|
a new nose : :nono: :nono:
|
nee
|
Soms een tijdje Rock/Stonerrock/Grunge e.d en dan weer een tijdje Metal/Hardrock e.d
|
In de zomer luister ik misschien ietsje meer vrolijke muziek dan in de winter ja. Donker, regen, dat vraagt om rustige/mooie/depri muziek.
Maar meestal ligt het niet zozeer aan het weer, meer aan hoe het met me gaat die periode, wat er is gebeurd, waar ik me mee kan identificeren, naar welke concerten ik ga, etc. |
Ja zeker wel het varieert gewoon tussen verscheidene genres wanneer ik wat luister kan ik me zo alleen niet bedenken.
|
ja dat heb ik niu ooijk wel eens
en het doet me goed , het si net zoals dingen down wqnneer dsat niet moet nee |
Mmmm. Een beetje... in de zomer luister ik vaak (bovenop de muziek die ik het hele jaar door luister) wat vrolijkere, zomerse muziek zoals Red Hot Chili Peppers en veel Manu Chao.
|
niet weer-afhankelijk, gewoon periodes dat ik dezelfde soort muziek luister, omdat ik dan een band ontdek heb, en erg vet vind. Totdat het verveelt.
|
heb ik ook :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nu is het power metal..daarvoor was het folkmetal...black metal....heavy metal...dan heb ik weer een periode ouwe rock..deep purple enzo.....en dan nog oudere rock...golden earring.....en dan weer goth....doom...weetikveel wat allemaal niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zomer, 30 graden in de schaduw, geen wolkje aan de lucht:
Immortal - The Sun no longer rises :cool: |
Citaat:
|
het is altijd tijd voor amon amarth \m/
eh meer metal in de winter genoeg metal in de zomer, maar wel minder. |
het is bij mij altijd heel erg afhankelijk van hoe ik me voel.. gaat het goed, dan vooral ska, reggae, vrolijkheid. ben ik boos, dan meer nirvana, harde zooi en als ik me alleen, verdrietig voel dan is het skunk anansie
|
rock voor in de zomer
en in de winter depressieve muziek |
luister toch altijd ska..
|
nee bij mij ligt het niet aan het jaargetijde, wel heb ik dat ik de ene keer meer zin heb in een soort muziek als de andere keer. anders zou ik waarschijnlijk heel mijn leven maar 1 cd luisteren heh.
|
Het ligt wel een klein beetje aan het jaargetijde, in de zomer is het meer reggae en andere vrolijke muziek, en in de winter meer donkere en sombere muziek..
Maar ik heb meer periodes waarin ik een bepaald soort muziek of band heel erg veel luister, en daarna wisselt dat met wat anders.. en dat is niet zo seizoensafhankelijk :) |
Ik luister nu al jaren heel veel naar soundtracks. Niet dat andere stijlen me gelijk niet interesseren, maar ik ben gewoon helemaal weg van filmmuziek.
|
Heb je er, serieus, last van?
|
Citaat:
ik draai geen muziek in bepaalde periodes met bepaalde stemmingen ofzo.. hoewel bright eyes cds erg geschikt zijn voor de herfst en junior senior is erg geschikt voor de zomer. dac ook. maar bijv the shins (nerdpop) en bloodbrothers daar word ik vrolijk van terwijl het niet vrolijk is. |
Ach op het gebeid van instrumentale muziek luister ik per periode wel iets anders ofzo..
Maar ik blijf elke periode wel drum&bass luisteren.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04. |