![]() |
Belangrijke momenten 'kwijt'
Sinds een poosje vergeet ik bepaalde dingen. Bijvoorbeeld als er iets gebeurd waar ik heel zenuwachtig voor ben. Het zijn belangrijke dingen en ik doe vaak m'n best om die momenten vast te houden in m'n hoofd. Toch ben ik het na twee dagen al hele stukken 'kwijt'.
Als ik héél goed m'n best doe, krijg ik weer stukken terug, maar het grootste gedeelte is gewoon weg. Dat vind ik best wel jammer en ik wil er graag wat aan doen. Heeft iemand misschien een idee hoe het kan dat ik het kwijt raak en hoe ik de momenten vast kan houden? |
Wacht even, ik begrijp het niet helemaaal...
dus als je iets moet doen, bijvoorbeeld een presentatie op school, en je bent daarvoor heel zenuwachtig, dan kun je je twee dagen daarna die gebeurtenis niet meer herinneren? |
Citaat:
[het ging niet over een presentatie maar het is een goed voorbeeld. bij een presentatie zou je alles ook terug kunnen halen dmv je steekwoordenblaadje wat je gebruikt hebt om te presenteren] |
Citaat:
Misschien een idee om langs de huisarts te gaan...? |
Hmm.. dat heb ik ook een beetje. Ik weet niet of het hetzelfde is hoor, maar ik heb heel erg ruzie gehad vorige week met mijn vriend (zie topic op L&R) en het weekend hebben we gepraat. Op zaterdagavond. Die zondagavond kon ik me niet meer precies herinneren wat er nou echt allemaal precies is gezegd. Een tijd terug hadden we ruzie, ik was het vergeten, maar kende het gevoel nog wel, en toen heb ik heel hard mijn best moeten doen om te bedenken waar die ruzie ook weer om ging..
naja, ik weet niet of het hetzelfde is of niet, maarja.. Ik denk bij mij dat het is omdat ik ruzie HAAT en ik ze (waarschijnlijk) het liefst meteen wil vergeten en door wil gaan alsof er niets is gebeurd.. Maar dat alles weet ik ook niet zeker. Misschien is het wel een soort vluchtgedrag van mezelf.. |
Citaat:
@ CoveredEyes: Het gaat niet om dingen uit m'n hoofd leren, maar ik wil gewoon de gevoelens terug kunnen halen en weten wat er toen gezegd is. Waarom denk je dat ik langs de huisarts zou moeten gaan? Zou de spanning in ermee in verband kunnen staan? Dat ik door de spanning alles vergeet ofzo :confused: |
Het gaat niet om dingen uit m'n hoofd leren, maar ik wil gewoon de gevoelens terug kunnen halen en weten wat er toen gezegd is. Ok, dan begrep ik het verkeerd :bloos:
Waarom denk je dat ik langs de huisarts zou moeten gaan? Misschien weet hij hoe het komt... Zou de spanning in ermee in verband kunnen staan? Dat ik door de spanning alles vergeet Dat denk ik wel...Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41. |