Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [netwerk] Wat is een (openstaande) proxyserver?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=679082)

Atje85 02-12-2003 15:24

[netwerk] Wat is een (openstaande) proxyserver??

''Een proxyserver op uw computer is vaak een programma om uw
internetverbinding te delen met meerdere pc's. Een openstaande proxy houdt dit in dat een kwaadwillende gebruiker vanaf het internet gebruik kan maken van uw proxyserver.''

Ik heb mn netwerk(2 PCs direct met elkaar verbonden, zonder hub of router etc.) gewoon via de Wizard van windows gedaan, waa rkan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

Is een open poort hetzelfde als een open proxy?

KoffieKoek 02-12-2003 15:28

Ik denk dat je niet al teveel zorgen moet maken. Zolang die besturingssystemen goed gepatched zijn (Windows Update) zijn de, meeste, bekende lekken al gedicht die een potentieel risico vormen voor indringers. Eventueel zou je nog een FireWall kunnen installeren op het systeem waar Internet 't eerste binnenkomt (als je Internet hebt heet dat).

Atje85 02-12-2003 16:06

Ehm is dat antwoord op mijn vraag :confused:
Bedankt voor je info, maar daar heb ik dus nix aan ;)

Dr HenDre 02-12-2003 16:21

mt proxy's kunnen andere met jou ip internetten, dus als iemand iemand andes hackt dan staanin de logs jouip's je moet effe proxy uitzetten en ICS gebruiken

Atje85 02-12-2003 16:23

Nogmaals de vraag:

Waar kan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

dafelix 02-12-2003 17:03

Citaat:

Atje85 schreef op 02-12-2003 @ 17:23:
Nogmaals de vraag:

Waar kan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

JIJ maakt geen gebruik van een PROXY

iemand anders gebruikt JOU ALS PROXY

Marcade 02-12-2003 17:23

Citaat:

Atje85 schreef op 02-12-2003 @ 16:24:
''Een proxyserver op uw computer is vaak een programma om uw
internetverbinding te delen met meerdere pc's. Een openstaande proxy houdt dit in dat een kwaadwillende gebruiker vanaf het internet gebruik kan maken van uw proxyserver.''

Ik heb mn netwerk(2 PCs direct met elkaar verbonden, zonder hub of router etc.) gewoon via de Wizard van windows gedaan, waa rkan ik zien of ik gebruik maak van een proxyserver en zo jahoe kan ik zien of t een openstaande proxy is ???

Internet delen in windows, maakt niet gebruik van het proxy principe waarbij je echt gevaar loopt, geloof ik. De computer die op internet zit, forward alleen je internet requests en fugeert niet als volwaardige proxy, waar jij 't over hebt.

Een open proxy, is een proxy server die ook bereikbaar is voor internet. Het gevaar is, dat andere mensen dus jouw proxy kunnen gebruiken om evil things te doen. Maar daar hoef je je denk ik niet zorgen om te maken, met hetgeen wat jij nu doet/gebruikt. :)

Marcade 02-12-2003 17:24

Citaat:

Atje85 schreef op 02-12-2003 @ 16:24:
In jouw visie wel ja. Een proxy opent een poort waar het luistert naar binnenkomende verbinding. Het proxy type wat jij gebruikt in je windows, opent niet echt een poort maar maakt geloof ik meer gebruik van een gateway achtig iets waar alleen de computers in je netwerk gebruik van kunnen maken. (geloof ik)

don't worry.

Atje85 02-12-2003 18:52

planet moet niet zo zeiken dus! :cool:

Getje 07-12-2003 13:26

dat is alleen nodig als je een snelle internet verbinding hebt.

dafelix 07-12-2003 14:18

Citaat:

Getje schreef op 07-12-2003 @ 14:26:
dat is alleen nodig als je een snelle internet verbinding hebt.
wat een super loze kick....

Enlightenment 07-12-2003 21:32

Atje heeft wel antwoord op z'n vraag. :)

@Getje: een topic 'uppen' (oude koeien uit de sloot halen) wordt niet gewaardeerd als je post in feite weinig toevoegt. Even in je achterhoofd houden graag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.