![]() |
K.o.
steeds hetzelfde
zwak signaal klinkende misthoorn fiets door de lucht geen hand voor ogen, op dezelfde hoogte zonder enige afstand af te leggen stilstaan en van binnen in cirkeltjes lopend tegen de chaos in boksen, herhalend knock out gaan en falen te bepalen waar het begon het afdwalen, wanneer ik als een puzzelaar in de spiegel staar/ |
Hij komt een beetje chaotisch over, maar dat past wel wat bij de inhoud. Dat maakt het echter niet aantrekkelijk om te lezen. Ook wat clichématige verwoordingen zou ik zeggen. (oké, dit was de kritiek, nu de opboud ;) ) Ik vind hem wel leuk, de laatste verzen zijn erg origineel (maar, zegt dat duiveltje, heb je niet te veel geprobeerd om afgaande van die verzen een gedicht te construeren?) Hoe dan ook, ik vind hem tof.
|
Sterke slotzinnen. De onregelmatige terugkerende eindrijm geeft het gedicht extra spanning, zet de inhoudelijke chaos in scherp contrast met de ritmisch vrij regelmatige opbouw.
Toch is ondanks de chaos het eind niet helemaal zoek. Vooral het optelsommetje in het slot (bepalen --> afdwalen --> puzzelaar) geeft dat aan. Wat betreft die vermeende clichématigheid: waar??? Ik zie het niet. Ben benieuwd. |
Citaat:
Maar Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind hem eerlijk gezegd niet clichématig; juist erg vernieuwend geschreven. Ik vind de verhaallijn in je gedicht erg sterk, je gedicht is erg beeldend geschreven; het spreekt me erg aan. Ik vind de wendingen en verschillende thema's leuk, tenminste, zo als ik het zie: in het eerste stuk wordt er een sfeer, situatie geschetst, in het tweede deel meer een 'ontwikkeling', en in laatste deel wordt min of meer het zelfbeeld geschreven; meer betrokken tot de schrijver zelf. Interessante inhoud, ook deze vorm spreekt me aan; leest erg prettig.
|
Ja inderdaad, nog een sterk punt erbij: in het hele gedicht komt geen enkele "ik" voor, behalve in de situatie met de spiegel.
|
:evil: het duiveltje was uitgegaan van het begin, 'steeds hetzelfde' en zet die lijn voort ( hetzelfde, dezelfde, stilstaan, in cirkels lopen, herhalend) tot op het eind een andere wending aan het gedicht werd gegeven..
dank u allen |
heel mooi, ik vind 'm ook juist erg oringineel. Niet chaotisch, juist erg duidelijk. Ik vind 'm lekker lezen!
Neej eigenlijk geen kritiek, gewoon een goed gedicht. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16. |