![]() |
sociale kaart..
Hallo,
Ik moet een sociale kaart maken voor school. En dat wil nog niet echt opschieten.. Kan iemand mij misschien deze begrippen een beetje uitleggen van wat het voor een soort zorg ongeveer is.. Deze moet ik fftjes weten: -Preventief -Ambulant -Residentieel -Semi-Residentieel Alvast bedankt.. Trouwens als iemand nog zo'n ding thuis heeft ;) |
Citaat:
Preventieve zorg. Dat lijkt me toch duidelijk? Primaire, secundaire en tertiaire preventie. Bijvoorbeeld het jaarlijkse borstkankeronderzoek voor vrouwen van > 35 jaar. Ambulant Met spoed. Residentieel Thuis. Semi-residentieel Dagbehandeling. Ik weet niet of dit precies is wat je bedoelt, maar ik denk het wel. |
Oke.. Dank
|
Citaat:
Ambulant is niet met spoed, maar het is een thuisbehandeling. Residentieel is juist geen thuisbehandeling, maar een instelling waar mensen langer verblijven. Semi-residentieel is een dagbehandeling, mensen gaan er overdag heen, maar wonen er niet. |
oke het klopte idd wat fleet admiral zei;)
volgens mij is het zo: preventief: voorkomen (dus voorlichting enzo) ambulant: thuisbehandeling residentieel: instelling of iets dergelijks waar de mensen 24 uur per dag verblijven semi-residentieel: dagopvang, avondverblijf noem maar op (alles wat niet 24 uur is maar wel een dagdeel) |
Citaat:
Maar waar FA het vandaan heeft... :s |
hahaha ik weet ook nie waar die da vandaan heeft;) geen goeie bron:) ik heb et uit: orientatie op sph
en voor liefje lief: als je wilt heb ik wel meer informatie (zou ik kunnen inscannen uit het boek en dan sturen naar jou?) moet je maar mailen!! |
Citaat:
|
Citaat:
Niet dus... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31. |