Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Volgend jaar duel Lance Armstrong vs Roberto Heras (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=679780)

B@RTOLI 03-12-2003 10:29

Volgend jaar duel Lance Armstrong vs Roberto Heras

Volgend jaar komt er een duel in de Tour tussen Lance Armstrong en Roberto Heras.
Roberto Heras verlaat namelijk per direct de Us Postal ploeg om terug te kere naar Spanje om daar te gaan rijden voor de Liberty Seguros ploeg van Manolo Saiz (dit jaar nog ONCE).
Het vertrek van Heras had te make met dat die nu volledige kopman kan zijn wat die bij de post niet was. Zo is die nu absolute kopman in de Tour en kan hij zijn voormaloge baas Lance Armstrong te lijf gaan.
Heras had nog een doorlopend contract maar kan weg op 1 voorwaarde dat hij een grote afkoopsom moest betalen en dat gebeurde ook. Bruyneel was teleurgesteld maar bleef kalm onder de situatie door te zeggen we vinden wel een opvulling voor Roberto. Lance Armstrong was zelf niet te spreken over het vertrek van Heras maar dat is logisch al je superknecht vertrekt en je nu een stuk zwakker bent.

bron: www.cyclingnews.com en belgische TT

Boogie 03-12-2003 10:35

What the fuuuuuuuuuuck :D:D:D

Geweldig nieuws! Eindelijk is Roberto Heras dan onder het juk van de ploegorders verlost. Waarschijnlijk kan hij natuurlijk net zo veel verdienen bij de ploeg die nog geen kopman had en hoeft hij geen knecht meer te blijven voor de centen.
Dat wordt dan nog leuker in de Tour want niet alleen heeft Armstrong er een concurrent (iig een aanvaller) bij, hij mist ook een belangrijke knecht.

B@RTOLI 03-12-2003 10:50

Citaat:

Boogie schreef op 03-12-2003 @ 11:35:
What the fuuuuuuuuuuck :D:D:D

Geweldig nieuws! Eindelijk is Roberto Heras dan onder het juk van de ploegorders verlost. Waarschijnlijk kan hij natuurlijk net zo veel verdienen bij de ploeg die nog geen kopman had en hoeft hij geen knecht meer te blijven voor de centen.
Dat wordt dan nog leuker in de Tour want niet alleen heeft Armstrong er een concurrent (iig een aanvaller) bij, hij mist ook een belangrijke knecht.

:) Armstrong zijn "verzwakte" ploeg tegen Jan Ullrich (Team-T Mobile), Joseba Beloki (Brioches La Boulangere), Roberto Heras (Liberty Seguros), Alejandro Valverde (Kelme) en noem maar op.

Ow Ja Simoni (Saeco) niet te vergeten :)

Watch it!!!!!!!!!

Boogie 03-12-2003 11:05

Citaat:

B@RTOLI schreef op 03-12-2003 @ 11:50:
:) Armstrong zijn "verzwakte" ploeg tegen Jan Ullrich (Team-T Mobile), Joseba Beloki (Brioches La Boulangere), Roberto Heras (Liberty Seguros), Alejandro Valverde (Kelme) en noem maar op.

Ow Ja Simoni (Saeco) niet te vergeten :)

Watch it!!!!!!!!!

Ik weet alleen niet of Beloki wel zo'n sterke ploeg gaat hebben...

Simoni gaat het weer proberen in de Tour? En weer in combinatie met de Giro? Dan wordt het weer niks :p

B@RTOLI 03-12-2003 11:07

Nou Al Simoni het verstandiger aanpakt kan het.

Ow je hebt ook nog de koppels Hamilton/Sevilla, Mayo/Zubeldia en het Trio Ullrich/Vinokourov/Botero

:)

Boogie 03-12-2003 11:10

Heras/Igor Gonzalez de Galdeano.
Wie zitten er nog meer bij die Liberty Seguros ploeg? De rest van het voormalige ONCE?

B@RTOLI 03-12-2003 11:46

LIBERTY SEGUROS voor 2004

1. Rene Andrle (Spa)
2. Giampaolo Caruso (Spa)
3. Alberto Contador (Spa)
4. Allan Davis (Aus)
5. Rafael Diaz Justo (Spa)
6. Koldo Gil (Spa)
7. Alvaro Gonzalez De Galdeano (Spa)
8. Igor Gonzalez De Galdeano (Spa)
9. Jan Hruska (Cze)
10. Isidro Nozal (Spa)
11. Marcos Serrano (Spa)
12. Angel Vicioso (Spa)
13. Carlos Barredo (Spa)
14. Dariusz Baranowski (Pol)
15. Luis Leon Sanchez (Spa)
16. Javier Ramirez (Col)
17. Roberto Hereas (Spa)

EmilioFCG 03-12-2003 14:04

Dit is voor de tour idd alleen maar mooier, en maakt het hopelijk een stukje spannender met 4 grote kanshebbers.

^Dragon^ 03-12-2003 14:15

ik heb zo een gevoel dat de zesde nog heel moeilijk gaat worden voor Lance :P

B@RTOLI 03-12-2003 14:19

Ik heb het gevoel dat die er niet komt

Pinksterhaas 03-12-2003 14:45

Goed nieuws.

:cool:

Brain-Damage 03-12-2003 15:12

Dat belooft een interessante tour te worden... :cool:
Ullrich met weer een zeer professioneel team om zich heen. En nu ook Heras. Het zal voor Armstrong weer een stuk lastiger worden. :) (y)

EmilioFCG 03-12-2003 17:08

Weet iemand trouwens hoe het gaat met Belokie?

B@RTOLI 03-12-2003 17:20

Citaat:

EmilioFCG schreef op 03-12-2003 @ 18:08:
Weet iemand trouwens hoe het gaat met Belokie?
Goed, alles is al operatief verwijderd, de pijn moet weg zijn.
Kan weer trainen. Zijn 1e optreden is in Frankrijk in de Ouverture de la Marseillaise.

Ow ja voor diegene die het nog niet wist Joseba Beloki rijdt in 2004 samen met zijn broertje Gorka en Unai Yus voor Brioches La Boulangere

EmilioFCG 03-12-2003 17:27

Dat is goed nieuws :)
Hopen dat ie weer zo goed kan rijden als in de laatste tour en dan niet valt.

B@RTOLI 03-12-2003 17:35

Citaat:

EmilioFCG schreef op 03-12-2003 @ 18:27:
Dat is goed nieuws :)
Hopen dat ie weer zo goed kan rijden als in de laatste tour en dan niet valt.

Ik hoop het ook maar denk van niet. Ligt er ook aan hoe snel ze breuken herstellen en hoe snel die weer op niveau is.

Tofke_H 03-12-2003 18:54

Nog meer dan een half jaar wachten :( :(

Jammer dat de ronde van Frankrijk 2004 zo'n vreemde ronde is. ( http://www.letour.fr/2004/presentationfr/parcours.html )

Silverchoice 03-12-2003 19:37

Citaat:

B@RTOLI schreef op 03-12-2003 @ 12:46:
LIBERTY SEGUROS voor 2004

1. Rene Andrle (Spa)
2. Giampaolo Caruso (Spa)
3. Alberto Contador (Spa)
4. Allan Davis (Aus)
5. Rafael Diaz Justo (Spa)
6. Koldo Gil (Spa)
7. Alvaro Gonzalez De Galdeano (Spa)
8. Igor Gonzalez De Galdeano (Spa)
9. Jan Hruska (Cze)
10. Isidro Nozal (Spa)
11. Marcos Serrano (Spa)
12. Angel Vicioso (Spa)
13. Carlos Barredo (Spa)
14. Dariusz Baranowski (Pol)
15. Luis Leon Sanchez (Spa)
16. Javier Ramirez (Col)
17. Roberto Hereas (Spa)

Waar is die portugees Ascevedo gebleven dan? Zou ook wel een goede knecht geweest zijn voor Heras..

De Skaaf 03-12-2003 20:12

Die gaat terug naar zijn geboortegrond.

hij gaat namelijk bij de portugezen van Milaneza rijden

B@RTOLI 03-12-2003 20:21

Citaat:

De Skaaf schreef op 03-12-2003 @ 21:12:
Die gaat terug naar zijn geboortegrond.

hij gaat namelijk bij de portugezen van Milaneza rijden

Azevedo Naar Milaneza, Xavier Florencio gaat naar Fuenlabrada-Bodysol, Zarrabaietia ???, Joaquin Rodriquez naar Saunier-Duval

en der zijn nog een hoop renners die vertrokken zijn of moesten vertrekken

peaceflower 03-12-2003 20:28

Heras weg bij de Postals... dat is een verrassing.

Ik had al het gevoel dat een zesde Touroverwinning van Lance moeilijk gaat worden, met dat sterke team van Ullrich in het vooruitzicht. Nu Armstrong 1 van zijn beste knechten kwijtraakt, worden zijn kansen nog eens aanzienlijk kleiner.

Tenzij US Postal nog een paar goeie knechten voor Lance gaat binnenslepen, ik vraag me eigelijk af of dat nog wel gebeurt, ik heb nog niks gehoord dat er bekende grote namen naar het US Postal-team zouden vertrekken.

B@RTOLI 03-12-2003 21:28

Citaat:

peaceflower schreef op 03-12-2003 @ 21:28:
Heras weg bij de Postals... dat is een verrassing.

Ik had al het gevoel dat een zesde Touroverwinning van Lance moeilijk gaat worden, met dat sterke team van Ullrich in het vooruitzicht. Nu Armstrong 1 van zijn beste knechten kwijtraakt, worden zijn kansen nog eens aanzienlijk kleiner.

Tenzij US Postal nog een paar goeie knechten voor Lance gaat binnenslepen, ik vraag me eigelijk af of dat nog wel gebeurt, ik heb nog niks gehoord dat er bekende grote namen naar het US Postal-team zouden vertrekken.

Us Postal voor 2004 voorlopig:

1. Lance Armstrong (Usa)
2. Michael Barry (Can)
3. Manuel Beltran (Spa)
4. Antonio Cruz (Usa)
5. Viatcheslav Ekimov (Rus)
6. George Hincapie (Usa)
7. Benoit Joachim (Lux)
8. Damon Kluck (Usa)
9. Kenny Labbe (Usa)
10. Floyd Landis (Usa)
11. Guennadi Mikhailov (Rus)
12. Pavel Padrnos (Cze)
13. Victor Hugo Pena (Col)
14. Jose Luis Rubiera (Spa)
15. Christian VandeVelde (Usa)
16. Max van Heeswijk (Ned)
17. Robbie Ventura (Usa)
18. David Zabriskie (Usa)
19. Jurgen van den Broeck (Bel)
20. Stijn Devolder (Bel)
21. Benjamin Noval (Spa)
22. Patrick McCarthy (Usa)
23. Ryder Hesjedal (Can)
24. Daniel Rincon (Col)

Kan nog 1 renner bijkomen het maximum toegestane zijn 25 renners

De Skaaf 04-12-2003 10:31

Daar komt nog wel een goede klimmer bij hoor........

aan de ploeg zal het denk ik komend jaar ook niet liggen, het is puur de vraag hoe sterk armstrong zelf is.

B@RTOLI 04-12-2003 12:12

Citaat:

De Skaaf schreef op 04-12-2003 @ 11:31:
Daar komt nog wel een goede klimmer bij hoor........

aan de ploeg zal het denk ik komend jaar ook niet liggen, het is puur de vraag hoe sterk armstrong zelf is.

Ze willen Azevedo hebben ondanks dat die al bij Milaneza getekend heeft.

Maar goed met deze formatie komen ze er ook wel je moet niet vergeten dan Beltran een stuk sterker oogde dan Robertito.

En met Beltran, Hincapie, Landis, Pena, Rubiera heb je een zeer sterk team.

B@RTOLI 04-12-2003 18:57

En Azevedo is onder zijn contract bij Milaneze uitgekomen en heeft getekend bij Us Postal als opvolger van Heras

peaceflower 04-12-2003 19:21

Citaat:

B@RTOLI schreef op 04-12-2003 @ 19:57:
En Azevedo is onder zijn contract bij Milaneze uitgekomen en heeft getekend bij Us Postal als opvolger van Heras
Wow :eek:

Ik vraag me af wat Azevedo daarvoor krijgt :D

US Postal blijft sterk, Azevedo lijkt me een mooie opvolger voor Heras.

B@RTOLI 04-12-2003 19:56

Citaat:

peaceflower schreef op 04-12-2003 @ 20:21:
Wow :eek:

Ik vraag me af wat Azevedo daarvoor krijgt :D

US Postal blijft sterk, Azevedo lijkt me een mooie opvolger voor Heras.

Ja lijkt me ook, mss niet zo sterk maar kan goed werk verrichten.
En het blijft een spanjool.
Victor Gamito neemt trouwens de plaats in van Azevedo bij Milaneza.

peaceflower 04-12-2003 20:23

Citaat:

B@RTOLI schreef op 04-12-2003 @ 20:56:
Ja lijkt me ook, mss niet zo sterk maar kan goed werk verrichten.
En het blijft een spanjool.
Victor Gamito neemt trouwens de plaats in van Azevedo bij Milaneza.

misschien niet zo sterk?
Lance heeft toch iemand nodig die in het hooggebergte tot aan de laatste kilometers meekan... dat was Heras altijd, tja die moest soms lossen, maar kwam ook altijd weer sterk terug... ik kan me die keer nog herinneren dat Lance de etappe-overwinning aan Heras wilde schenken, maar dat Beloki daar een stokje voor stak.
Maar goed, nou ja ik vraag me af hoelang Azevedo, wat dat betreft, met Lance meekan.

josjuh 05-12-2003 12:07

Word een lastige tour voor Armstrong! :)
Maar ook zonder Heras blijft US Postal een goede ploeg.
Voor de Tour is t idd wel beter :D

phmpruim 05-12-2003 13:19

overigens is Team Bianchi nu definitief opgeheven. De sponsor mocht het contract ontbinden, omdat Ullrich is vertrokken. Dat is nu dus gebeurt.

Wouter Youth 07-12-2003 11:21

Ik denk dat het idd een heel spannende Tour wordt, maar je moet niet vergeten dat Armstrong nog steeds een geweldig team heeft dat alles voor hem doet. Het zou me leuk lijken als het volgend jaar net zo spannend wordt als dit jaar, maar het zou me ook niet verbazen als Armstrong toch weer wint.

De Skaaf 08-12-2003 13:08

Azevedo is een uitstekend tijdrijder, en is dus goud waard in de ploegentijdrit waar armstrong simpelweg tijd MOET pakken.

B@RTOLI 08-12-2003 13:19

Citaat:

De Skaaf schreef op 08-12-2003 @ 14:08:
Azevedo is een uitstekend tijdrijder, en is dus goud waard in de ploegentijdrit waar armstrong simpelweg tijd MOET pakken.
Ja maar die tijd pakt Liberty Seguros ook in de ploegentijdrit, mss winnen ze nog wel van de Postals met Nozal, Serrano, Hruska, Igor De Galdeano, Andrle, Alvaro de galdeano, Baranowski en de renners wat misschien van Bianchi nog kunnen komen lees Casero, Plaza, Garmendia en Garcia Casas

Boogie 08-12-2003 13:27

Citaat:

B@RTOLI schreef op 08-12-2003 @ 14:19:
Ja maar die tijd pakt Liberty Seguros ook in de ploegentijdrit, mss winnen ze nog wel van de Postals met Nozal, Serrano, Hruska, Igor De Galdeano, Andrle, Alvaro de galdeano, Baranowski en de renners wat misschien van Bianchi nog kunnen komen lees Casero, Plaza, Garmendia en Garcia Casas
En Beloki? Die gaat meteen twee minuten prijsgeven in die ploegentijdrit op Armstrong en Ullrich :|

B@RTOLI 08-12-2003 14:07

Citaat:

Boogie schreef op 08-12-2003 @ 14:27:
En Beloki? Die gaat meteen twee minuten prijsgeven in die ploegentijdrit op Armstrong en Ullrich :|
Nu moet je Brioches niet onderschatten rond de 1 tot 1m30 mag die al tevreden zijn als die dat zou verliezen.
De tour winnen zal Beloki toch nooit.

De Skaaf 08-12-2003 17:13

Telekom:
-Ullrich, tijdrijder
-Savoldelli ,won de giro in de laatste tijdrit
-Vinokoerov, na armstrong en ullrich de beste tijdrijder afgelopen tour
-Botero ,ex-wereldkampioen tijdrijden
-Steinhauser, tijdrijder
-Ivanov, stoemper pur sang

voor mij zijn de telekoms en de postals favoriet voor de ploegentijdrit

B@RTOLI 08-12-2003 18:36

Citaat:

De Skaaf schreef op 08-12-2003 @ 18:13:
Telekom:
-Ullrich, tijdrijder
-Savoldelli ,won de giro in de laatste tijdrit
-Vinokoerov, na armstrong en ullrich de beste tijdrijder afgelopen tour
-Botero ,ex-wereldkampioen tijdrijden
-Steinhauser, tijdrijder
-Ivanov, stoemper pur sang

voor mij zijn de telekoms en de postals favoriet voor de ploegentijdrit

De Telekoms ook idd maar Liberty en Us Postal en iedereen die het afgelopen jaar ook goed deed ook.
Dat hangt van zoveel factoren af dat is gewoon niet altijd voorspelbaar.

checko 10-12-2003 10:33

Citaat:

B@RTOLI schreef op 08-12-2003 @ 15:07:
Nu moet je Brioches niet onderschatten rond de 1 tot 1m30 mag die al tevreden zijn als die dat zou verliezen.
De tour winnen zal Beloki toch nooit.

Ik vond hem dit jaar toch aardig op weg... Ik snap alleen die moove naar brioches totaal niet.. Voor het geld hoeft Beloki het niet meer te doen en om nou te zeggen dat brioches een bijster sterke ploeg hebben..
Maar goed in de bergen komt het toch aan op man tegen man en kan Beloki misschien wel profiteren van andere sterke ploegen als Telekom..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.