![]() |
Verliefd op zelfde meisje als goede vriend
Hey medeforummers,
Ik heb ff een probleempje. Ik ben verliefd op een meisje die ik al een tijdje ken via een goede vriend. Die vriend is echter tegelijkertijd en ook al langer dan ik gek op haar. Hij kan haar niet krijgen. Ze heeft me uitgebreid verteld dat ze 'm niet moet, dus dat weet ik met redelijke zekerheid. Ik heb hem dus gezegd dat ik niets met haar wil, omdat ik dat niet leuk zou vinden tegenover hem. Ook al weet hij dondersgoed dat hij haar niet krijgen kan. Ik begin daar echter meer en meer op terug te komen. Ik wil eigenlijk best wel iets met haar, maar ja, hoe leg ik het aan die vriend uit? Ik blijf het nl. wel een naaistreek vinden om 't zomaar achter zijn rug langs te spelen, terwijl ik haar dus via hem ken. |
Praat erover, zou ik zeggen. Die vriend moet zich maar over haar heen zetten, aangezien ze hem toch niet ziet zitten.
|
Ik zou er dan toch gewoon eerst met hem over praten, vragen of hij het héél erg zou vinden en alles... als hij zegt dat hij er wel aan zal wennen of dat hij vindt dat jij dat verdient ofzo, dan zit het goed.
|
tja ik zou het hem voorzichtig proberen te vertellen..
zo van "dat meisje he... ik vind haar eigenlijk ook wel erg leuk" Probeer hem uit te leggen dat je speciale gevoelens voor haar hebt.. laat ook wel merken dat je het eigenlijk wel vervelend tegenover hem vindt, en dat je niet zo goed weet wat je ermee moet doen.. Zeker niet achter zijn rug om doen nee.. |
Het is niet leuk voor die vriend van je, maar jij hebt ook je gevoelens. Hij zal dat moeten accepteren en dat zal hij ook wel doen als het een goede vriend is. Wel eerlijk open met hem over praten, het is lullig als hij er achteraf achter moet komen via anderen ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon ff met em over hebben
geen vragende rol innemen jouw mening is immers al bepaald dat zeg je zelf je gaat gewoon naar hem toe en zegt hem je mening, namelijk dat je vindt dat het wel kan en dat je van plan bent een move te maken blabla |
Citaat:
|
heel herkenbaar...
een vriendin kende ook haar huidige vriend via een jongen die eerst een goede vriend van dr was (en meer). Volgens mij weet hij nu nog niet dat ze wat hebben... Het zou wel inderdaad een beetje een naaistreek zijn... Maar als je er echt heel erg mee zit zou ik het er met je vriend over hebben en kijken hoe hij reageert. Niet je keuze daarvan af laten hangen, maar wel dat hij ziet dat je hem niet beduvelt en wel rekening met hem houd... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48. |