![]() |
kindertelefoon
Ik ben voor school een werkstuk over de kindertelefoon aan het maken. Wat vinden jullie van de kindertelefoon?
HEb je wel eens gebeld of ken je iemand die wel eens heeft gebeld? Denk je dat je er veel aan hebt? |
kvind het wel goed dat die er is zodat je ook anoniem je verhaal kan vertellen. heb zelf nooit gebeld, geen aanleiding voor gehad. en ken ook niemand die ooit gebeld heeft. misschien ken ik wel iemand die ooit gebeld heeft maar dat weet ik niet.
|
Citaat:
- Ik heb weleens gebeld (alleen om info op te vragen), ik ken mensen die vaak gebeld hebben. - Ik denk dat sommige kinderen er veel aan kunnen hebben omdat ze bepaalde steun kunnen krijgen die ze nergens anders vinden en bovendien informatie kunnen vragen of krijgen waar ze zich niet van bewust waren in verband met hun problemen. |
Ik vind het goed dat kinderen die anoniem over hen problemen willen praten, het zo kunnen doen. Ik heb nog nooit gebeld.
Er zijn vast mensen die er wat aan hebben, maar als je een echt probleem hebt lijkt het me niet dat die mensen je veel verder kunnen helpen. Ze kunnen luisteren naar wat je te zeggen hebt en je een beetje troosten, maar opzich kom je er niet veel verder mee. |
Ik heb ooit weleens gebeld, dat luchtte enorm op :). Acht jaar oud was ik pas, maar de telefoniste begreep me en maakte er een leuk gesprek van. :)
|
Ik vind de kindertelefoon wel goed, omdat kinderen er denk ik best wel steun aan kunnen hebben als ze een probleem hebben. Vooral als dat probleem zich thuis afspeelt zodat ze het er niet met hun ouders over kunnen hebben ofzo...
Een twee vriendjes van mij en ik vonden het vroeger (heel lang geleden) leuk om hele rare verhalen te verzinnen en dan daarmee de kindertelefoon te bellen :bloos: . En dan ging degene die niet aan het praten was natuurlijk door een andere telefoon meeluisteren... Kinderachtig, ik weet het, maarja, das gelukkig al een tijdje geleden. Ik weet trouwens van niemand die ik ken of hij/zij ooit/vaak gebeld heeft. |
ik heb wel es gebeld, en een keer een spreekbeurt erover gedaan :cool:
|
Goed dat het er is idd. De stap om echt naar iemand toe
te stappen is vaak te groot, telefoneren is toch iets makkelijker... Zelf heb ik er niet naar gebeld, ken volgens mij ook geen mensen die ernaar gebeld hebben... Mij zou het niet helpen, aangezien ik de pest heb aan persoonlijke telefoongesprekken, en het idee dat ik degene waarmee ik praat niet goed ken ed ook niet echt helpt... Wat niet betekent dat het anderen niet zou kunnen helpen. :) |
Citaat:
|
Wij gingen altijd bellen als we niks te doen hadden :D was wel alchen altijd
|
Ik heb vroeger wel eens voor de grap gebeld, met zelf bedacht leed.
Ik denk dat het wel nuttig zou kunnen zijn als je als kind problemen hebt waar je moeilijk over zou kunnen praten met mensen in je omgeving. |
0900-01234 was het toch altijd?
|
Dat heb ik nog nooit gebruikt, maar het is wel een goed initiatief. (y)
|
0800-0432 meen ik. Maar vroeger was dat dan dus 06-0432 (in de tijd dat ik weleens voor de grap belde)
|
2x gebeld.
Hielp niet echt, maar dat was meer door mijn schuld dan die van hun. Zou dat nu niet meer gauw doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vroeger voor de grap met een paar vriendinnen. Maar ik durfde dat nooit dus ik luisterde alleen mee :o En dan schoten we in de lach en hingen ze op :(
|
Zie Wawl.
|
Nopez nog nooit gebeld
|
Nooit naar gebeld, maar ik denk dat als een kind problemen heeft of gewoon even een verhaal kwijt moet, dat het dan zeker wel steun kan bieden, en voor een klein probleempje kunnen die mensen een oplossing geven, dat is ook goed:).
Je kunt trouwens vast wel een spreekbeurt-informatie-pakket van ze krijgen... daar staat vast wel iets nuttigs in voor je werkstuk :) |
Zie alle eerdere reacties: goed dat er zo iets bestaat.
Ik heb twee keer gebeld, je kunt idd je verhaal kwijt en dat kan best opluchten als je niemand anders hebt om dingen aan te vertellen. Ik weet niet meer precies of het echt super hielp, de ene keer was het iig een hele lieve vrouw, de andere keer hing ik volgens mij een beetje met een kater op. Echt helpen kunnen ze je niet, ze kunnen alleen maar naar je luisteren en je eventueel bijvoorbeeld een tip/adres geven van waar je irl naar toe kunt met je probleem. Vraag idd een werkstukpakket aan en/of kijk op hun site. |
Met de kindertelefoon ben ik bekend,
maar nooit heb ik een tijd gekend, dat het mij nodig leek te bellen, en mijn verhaal daar aan de kaak te stellen. Iemand met heel veel problemen, kan de telefoon te hande nemen, en zijn ei kwijt bij die gast, die hun dan de blaam ontwast! De kindertelefoon is goed, waarom zij altijd blijven moet, teloor mag dit dus echt niet gaan, blijve dit voor lange tijd bestaan! |
dank voor jullie reacties.
Ik heb al genoeg informatie, ik heb alleen nog meningen nodig van mensen. thank you |
jullie mogen nog wel even doorgaan hoor:
't nut van de kindertelefoon.. |
Ik denk dat het wel goed is, dat als mensen er behoefte aan hebben dat het een mogelijkheid is.
Ik zelf heb vroeger 1 keertje gebeld omdat ik een nachtmerrie had gehad en die blijkbaar heel graag aan iemand wilde vertellen, kan me er niet zo veel meer van herinneren. Maar geloof dat ik het fijn vond dat ik het aan iemand kon vertellen, dus qua dat denk ik dat het wel goed is. |
ach jah
het gaat erom dat mensen erheen bellen om iets wat ze kwijt willen maar niet aan iemand die ze kennen. Dus zeggen ze het hier ook niet zo snel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.