![]() |
Stelling: Nederland is beter af met het communisme
Nederland is beter af met het communisme!!
ik denk dat in Nederland er een heleboel problemen minder zouden zijn als de echte communisten aan de macht kwamen men zou de ideen dan wel wat moeten aanpassen aan de huidige maatschappy maar de oplossing voor nederland en de rest van de wereld zijn de ideen van Karl Marx |
volgens mij zijn nu de ideeen van Marx al achterhaald
|
Is dit tegenwoordig een communisme tegen de rest van de wereld forum waar alle gefrustreerde communisten hun dromen kwijt kunnen?
|
en nergens (tenminste bijna nergens) heeft het communisme echt geholpen, gewoon kapitalistisch blijven (y)
en volgens mij zal het al helemaal niet werken in de 21e eeuw in west-europa |
Citaat:
|
Ik ben met je eens FOOIJDONK communisme is een goeie alternatief voor een sociale en rechtvaardige wereld, want ieder mens hoort gelijk te worden behandeld
|
Citaat:
en ik ben bovenal niet gefrustreerd |
Citaat:
ze zijn alleen uitgevoerd door mensen die na een tijdje aan zelfverheerlijking leden |
Als er iets wat gedoemd is tot mislukken dan is het wel het communisme. Kan ik net zo goed direct stoppen met studeren, want later verdient iedereen toch evenveel. De plaatselijke putjesschepper is dan even belangrijk als een hersenchirurg. Mensen denk na, in theorie is het een leuk en interessant plan, maar in de praktijk komt er 0,0 van terecht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de abonnemten op NCPN lidmaatschap begint steeds sneller te verlopen dus communisme begint meer begrip te krijgen onder de Nederlandse bevolking, zeker door economische neergang mensen komen langzamerhand steeds meer achter wat voor gevolgen Kapitalisme heeft, ik heb het niet alleen over onrecht en werkloosheid maar ook over grondstofoorlogen bv
|
Zal best zijn, maar het werkt in praktijk toch niet.
|
en daar is hij ook weer...
|
Dit forum gaat hard achteruit..... tegenwoordig zit in 10 van de 10 topics wel ergens het woord communisme! Is dat nou nodig? Heeft NCPN niet zelf een forum ofzo?
|
Citaat:
|
Jaaaaaaaah, cool, dan maken we van Nederland een mengeling van de Sovjet-Unie, Cuba, Noord-Korea en China.
:rolleyes: |
Citaat:
zogezegd de revolutie regeert en het communisme word over het algemeen als een goede oplossing gezien |
Citaat:
Kinderen van bijstandsmoeders ( sorry voor de term ) gaan vaak uit gebrek aan geld en kennis over de mogelijkheden niet studeren, terwijl dat zonde is van het talent. Dit soort problemen zou je dan kunnen voorkomen. Maar dan wel Iedereen gelijk, en niet de Partijtop wat gelijker dan anderen |
Citaat:
|
(y)
|
*huppel* :)
|
Nee, communisme is het einddoel, maar niet als de mensheid daar nog niet aan toe is. Totdat we willen delen, moeten we niet gedwongen delen. Naja deels dan ;)
|
Eigenlijk kan ik wel lachen om van dit soort zweverige typetjes. :D
|
Maar het communisme is toch compleet achterhaald! de landen die nu nog communistisch zijn, kun je niet van zeggen dat het daar goed gaat. De mensen worden daar onderdrukt en hebben honger. Of willen jullie dat in Nederland ook?
|
Citaat:
iedereen is gelijk |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
Denk na man, jullie leggen allemaal de link naar de mislukkingen, simpelweg omdat er geen goed voorbeeld is. Maar als er mensen serieus willen brainstormen erover dat je ook er echt iets positiefs van maakt, dan kan het wel werken. Hoe en wat daar kun je dan over praten, en daar is dit topic voor, en niet voor mensen die er toch niks in zien en er alleen maar tegen zijn..... |
Citaat:
zou het communisme een zegening voor Nederland zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Egoist |
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
Ik zeg ook niet dat het nu goed gaat ofzo... ik vind het ook oneerlijk hoor
|
communisme is debiel. de communistiche landen hebben het allemaal slecht
|
Communisten zijn mensen met een hard van Staal :(
|
Citaat:
Juist ja... Wat versta je onder communisme als hobby? Op het schoolplein communistje spelen ofzo?? Volgens mij is dat nog beter dan hier in elk topic zetten dat alles communistisch moet worden... |
In ieder geval niet met het communisme als in de misbruikte vorm door Stalin c.s.
|
Citaat:
:) :) :) (y) (y) (y) (y) tukkerlove!! |
Citaat:
|
weet je wat het is met het communisme, het is een geweldig systeem, alleen er is nog nooit een algehele mensheid geweest die hier geschikt voor is, dan kun je dr wel omheen draaien, met woorden in het rond strooien en allerlei feiten naar voren brengen, maar zeg nou zelf, het begon als een goed plan en eindigde in een catostrofe tog, ik bedoel, het was op het eind niet meer communistisch toen met rusland enzow.
Het communisme is een heel goed systeem naar mijn mening, ik ben best wel links enzow, maar ik denk dat de mensheid toen en nog steeds niet geschikt is om volgens het communisme te leven. Wat wel mogelijk is, is het streven naar enkele ideen, maar om een volledig communistisch nederland te scheppen, dat kun je niet in de realiteit brengen denk ik :) btje moe, ga nu slapen.., strax:D, wel genoeg geluld voor vandaag, dus baai allemaal Liefs, sara |
Citaat:
|
Citaat:
De enige goede communist is een dode communist. |
Communisme strookt niet de aard van de mens. Dat is de sleutel waardoor het nooit in praktijk zal worden gebracht.
|
Goed idee, dan kan James Bond in zijn volgende film weer es ouderwets strijden tegen de communisten..maar dan in Nederland!
|
Citaat:
Jij bent dus ook zo'n typje dat het liefste alles voor zich zelf houdt, niet denkt aan anderen onder het motto " ikke ikke ikke en de rest kan stikken?? |
Let wel ik wil niemand overtuigen om communist te worden, maar je wel prikkelen om ook een aan anderen te denken, en na te denken of de verdeling van de rijkdom wel zo eerlijk is
|
Citaat:
|
Bla.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37. |