![]() |
"Alleen op de wereld" van Hector Malot
Ik heb het boek nooit gelezen, maar toen ik klein was had ik wel de tekenfilmserie hierover gedeeltelijk gevolgd. Maar er is iets wat ik nooit gesnapt hebt. Die vrouw op de boot was inderdaad Rémi's moeder, maar waarom had ze hem dan te vondeling gelegd? En wie was Rémi's vader? Ik had altijd het idee dat Rémi's moeder rijk was, dus waarom zou ze hem dan afstaan...?
Misschien heeft iemand van jullie het boek gelezen en weten jullie het antwoord? Ik zou het erg fijn vinden. Ja, ik zou het boek bij de bibliotheek kunnen lenen, maar daar heb ik amper de tijd voor. :s Ik moet al 12 boeken voor Nederlands lezen, dus daar heb ik al genoeg aan. :s Groetjes, Ripper |
Uhm.. Ik geloof dat ik 9 was, toen mijn moeder het boek me voorlas.. Géén idee dus.. ;) Al kan ik me wel iets herinneren over een vrouw op een boot ja
|
Zover ik weet is het kind Remi door zijn oom ontvoerd en te vondeling gelegd, zodat hij weer de eerste erfgenaam van het familiefortuin zou zijn, wie de vader is weet ik niet.
|
helluw,
ik weet het ook niet meer pcies uit mijn hoofd... Maar als je heir op s.com naar de uittreksels gaat en ´alleen op de wereld´ intiept als trefwoord, krijg je zó 15 uittreksels.. maybe that will help you :) x |
Remi is idd gestolen en te vondeling gelegd door zijn oom James Milligan. Barberin had hem daarna meegenomen om de eventuele beloning kunnen opstrijken, maar toen na 8 jaar Remi's ouders nog steeds niet gevonden waren, verhuurde hij Remi aan Vitalis.
Maar ik zou echt als ik jou was het boek lezen, het is echt een heel mooi boek :) |
Er is nu een musicalversie van he :)(link)
|
Het is echt zo'n mooi boek...je moet het echt gelezen hebben hoor! Ik zou als ik jou was echt een keer het boek pakken. Ik heb het een paar keer gelezen...zoo mooi (y)
En ja de oom van remi heeft hem te vondeling gelegd. |
Het is al zoooo lang geleden, dat kan ik me echt niet meer herinneren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |