![]() |
Welk boek
Ik zit in Havo 5 en moet in week 10 een mondelijk doen.
Ik moet nog 3 dingen lezen: - Recent werk = (laatste 10 jaar) - Boek van Debutant (laatste 5 jaar) - Gedichtenbundel Een gedichtenbundel doe ik als laatst. Maar ik zoek dus nog een leesboek (recentwerk of boek van debutant) Ik hou van: * Realistische boeken * Boeken die makkelijk doorlezen (aangezien ik niet van lezen hou) * Boeken waar wel interessante dingen in gebeuren (problemen etc.) * Niet teveel flashbacks, dialogen (zodat het makkelijk door te lezen is) Mijn leraar had de passievrucht aangeraden, maar die is overal al uitgeleend. Weet iemand misschien een leuk boek voor mij die aan deze eisen voldoen. Hersenschimmen heb ik al gelezen (=bekendste). Alvast bedankt! |
Ik vind spijkerschrift van Kader Abdolah erg mooi en geheime kamers van jeroen brouwers mooi, maar zijn bijde niet een van de dunste boeken. (voor laatste 10 jaar, recent werk)
Ander werk van Kader Abdolah is ook mooi en dunner. Iig is het vrij recent. |
De oesters van Nam Kee is volgens mij ook van de laatste 10 jaar. Ik vond persoonlijk dat er nogal veel in gevloekt wordt maar niet iedereen vind dat even storend. Het boek is geschreven door Kees van Beijnum.
|
'In Babylon - Marcel Möring', het is alleen een beetje dik :) maar hij heeft ook 'Het grote verlangen' en 'Mendels erfenis' geschreven die je kunt lezen.
|
Gifsla van Jan Wolkers
|
Chaos en Rumoer, van Joost Zwagerman
|
Het lieft een boek die 'iets' met je doet...
|
De eeuwige jachtvelden van Nanne Tepper, 1994, indrukwekkend, gewoon lezen!
|
En natuurlijk kan De Passievrucht van Karel Glastra van Loon (doe maar luxe) niet ontbreken
|
Citaat:
Hou ook niet van boeken die langdradig zijn met veel flashbacks... |
Citaat:
|
al die boeken die jullie noemen zijn uitgeleend...
|
Citaat:
|
De voorlezer van Bernhard Schlink
een duits boek, dun boekje (120 pagina's?), leest erg makkelijk en is erg mooi geschreven (vind ik) Passievrucht vond ik overigens helemaal niet zo geweldig. |
Citaat:
|
Boeken van Ronald Giphart lezen zeer vlot weg (Giph, Phileine zegt sorry).
Verder zijn de boeken van Dirk Bracke zeer aangrijpend en goed geschreven (Blauw is bitter, Het uur nul) "Kartonnen dozen" van Tom Lanoye is een leuk boekje en niet al te lang. Ik weet echter niet de publicatiedatum van deze romans. Voor gedichten kan ik Jotie 't Hooft aanraden, zijn meestal sombere gedichten over drugs en dood. |
Zonder genade van Renate Dorrestein is ook een mooi boek. En volgens mij is dat nog niet zo lang uit.. (een jaar of 3 ofzo)
|
Buitenstaanders, van Dorrestein. leest ook heerlijk weg, is makkelijk toegankelijk en niet al te ingewikkeld.
|
Phileine zegt sorry van die ene gast. Leest perfect, voldoet aan je eisen! Meer dan dat.
He gelukkig, iemand heeft het al gezegd. Giphart dus! |
Citaat:
|
Citaat:
M'n literatuurdocent was wel aardig, ik heb wel meer vertaalde boeken gelezen voor m'n Nederlandse lijst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb n a 2 weken, nog steeds geen geschikt boek :)
|
Ga dan in een andere bieb kijken, bij familie en kennissen vragen of ze het toevallig net in de kast hebben staan. Je moet er echt wel een kunnen vinden, tis een aardige lijst.
|
Citaat:
Blauwe Maandagen van Grunbergen is die leuk? Alle andere tips ook welkom!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38. |