Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Uit het leven van mijn trein (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=681478)

Annemuis 05-12-2003 10:43

Uit het leven van mijn trein

Weer een donderdag
20 over 12
De trein trekt zich op
voor een zware belading

Verstoord door wat er
binnen in hem woedt,
zal hij niet worden.
Hij neemt zijn pauze

Zijn neus steekt.
Gericht op wat komt
gaat de wereld voorbij, en
laat hij alles achter

Het tocht in zijn hart.
Wanneer hij verstilt,
verliest hij iets van binnen, tot
er niets rest dan zijn lijf.

jsoes 05-12-2003 13:52

Kijk, dat is nog eens origineel. En ook nog eens leuk verwoord! Op zich had ik gehoopt op wat meer puur vanuit het perpectief van de trein, maar ik mis niet iets ofzo.

Het tocht in zijn hart.

Mooie zin, de strofe die daarop volgt is trouwens ook van uitzonderlijk grote klasse.
Weet je, ik heb er eigenlijk helemaal niets op aan te merken, ik vind het gewoon een ontzettend leuk gedicht!

Annemuis 05-12-2003 13:57

Wow, niks op aan te merken???? Ik geloof er niks van!!! :)
Dit is m'n eerste gedicht zonder rijm, beetje een experiment!
Nu nog een titel. Dat blijft toch lastig.....op de een of andere manier. Of zal ik het gewoon "uit het leven van mijn trein" noemen?

jsoes 05-12-2003 13:59

Citaat:

Annemuis schreef op 05-12-2003 @ 14:57:
Wow, niks op aan te merken???? Ik geloof er niks van!!! :)
Dit is m'n eerste gedicht zonder rijm, beetje een experiment!
Nu nog een titel. Dat blijft toch lastig.....op de een of andere manier. Of zal ik het gewoon "uit het leven van mijn trein" noemen?

Ja, ik vind niets mis met die titel. Of misschien "mijn trein", als je het minder ingevuld wil hebben. Maar hecht daar niet al teveel waarde aan. Of je doet iets totaal anders, omdat je in de eerste strofe toch al overduidelijk laat merken dat het hier om de trein gaat. Misschien dan "tocht in zijn hart"? Het zoeken van een titel is niet zo moeilijk in dit geval; je gedicht staat er vol mee :D
En nee, ECHT NIETS op aan te merken ;)

Dreamerfly 06-12-2003 10:03

Mooi, zet mij tot nadenken...ik denk er dan ook nog even over na;)

Vertel 't als je tuus ben;)

Annemuis 06-12-2003 10:51

[QUOTE]Dreamerfly schreef op 06-12-2003 @ 11:03:
[B]Mooi, zet mij tot nadenken...ik denk er dan ook nog even over na;)

Haha, doe dat maar even!!!!
Ik wou het de titel "onverstoorbaar" geven. Denk daar ook nog maar even over na :)

Tot vanmiddag!

xineof 06-12-2003 13:20

Leuk; hoe je zo'n inhoud in een 'alledaagse' verwoording giet :)! Inderdaad erg orgineel, en ik vind vooral de manier waarop je de strofen met elkaar verbind erg goed; het is een heel sluitend, kloppend geheel zo. '20 over 12' vind ik een leuke regel; een leuke schetsing van de situatie! Ik heb eigenlijk ook niets aan te merken op je gedicht, gewoon erg goed :)!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.