Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   shiatsu (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=681506)

leucomelas 05-12-2003 11:38

shiatsu

weet iemand waar ik informatie kan vinden over shiatsu? of heeft iemand zelf ervaring met deze vorm van genezingswijze? ik moet een werkstuk voor school maken en had graag wat informatie...

ValliantWarrior 05-12-2003 11:49

gewoon goed op internet zoeken :D

iemand of niemand 05-12-2003 12:11

www.google.com

Lorelei 05-12-2003 12:29

Citaat:

What is Shiatsu?

Shiatsu is a traditional hands-on Japanese healing therapy. It can help in a wide range of conditions - from specific injuries to more general symptoms of poor health. Shiatsu is a deeply relaxing experience and regular Shiatsu sessions help to prevent the build up of stress in our daily lives.

....*cut*...
www.shiatsu.org

:)

als reactie op de bovenstaande bericht: helemaal mee eens. Maar dat zou je toch eigenlijk over vrijwel alle topics hier kunnen zeggen? :)

Sarah 05-12-2003 12:37

Citaat:

grl schreef op 05-12-2003 @ 13:29:

als reactie op de bovenstaande bericht: helemaal mee eens. Maar dat zou je toch eigenlijk over vrijwel alle topics hier kunnen zeggen? :)

In veel topics willen mensen persoonlijk advies of ervaringen van anderen, en dan is zo'n forum wel handiger dan google :)

Andijvie 05-12-2003 12:49

Een Japanse studente bij mij op school (ik studeer Japans) kan dat, heeft ze van haar moeder geleerd. Ze legt dan haar handen ergens neer (bv op je schouder als het daar pijn doet) en ja, ze masseert niet echt, maar zo voelt het wel, 't wordt dan vrij warm. Je kan het ook voor andere dingen gebruiken, niet alleen lichamelijke pijnen maar ook psychische problemen (omdat het zo ontspannend werkt).
'k Heb er zelf niet echt ervaring mee, alleen gevoeld hoe warm het wordt (ze deed het op m'n pols), en ja, dat voelt wel fijn. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je ligt, en iemand je rug op bepaalde plaatsen zo aanraakt, het heel fijn voelt.

Die site die grl geeft is wel duidelijk :)

(Overigens kan in principe iedereen de makkelijke dingen, zoals schouders of nek, dat deed ik vroeger ook zo bij m'n vader als hij last van z'n nek had; m'n hand daar goed ophouden en het heel warm maken daardoor. Probeer maar eens bij iemand.)

Lorelei 05-12-2003 12:50

Citaat:

sarahbressers schreef op 05-12-2003 @ 13:37:
In veel topics willen mensen persoonlijk advies of ervaringen van anderen, en dan is zo'n forum wel handiger dan google :)
Mja, dat is waar. :)

Sannetje 05-12-2003 13:17

Citaat:

Andijvie schreef op 05-12-2003 @ 13:49:
Een Japanse studente bij mij op school (ik studeer Japans) kan dat, heeft ze van haar moeder geleerd. Ze legt dan haar handen ergens neer (bv op je schouder als het daar pijn doet) en ja, ze masseert niet echt, maar zo voelt het wel, 't wordt dan vrij warm. Je kan het ook voor andere dingen gebruiken, niet alleen lichamelijke pijnen maar ook psychische problemen (omdat het zo ontspannend werkt).
'k Heb er zelf niet echt ervaring mee, alleen gevoeld hoe warm het wordt (ze deed het op m'n pols), en ja, dat voelt wel fijn. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je ligt, en iemand je rug op bepaalde plaatsen zo aanraakt, het heel fijn voelt.

Is dat niet reiki? Als je je handen erop legt en het wordt warm, dan geef je "gewoon" energie over, en dat is eerder reiki dan shiatsu

Shiatsu is volgens mij gewoon dat er bepaalde punten worden ingedrukt en gemasseerd waar het vast zit....en dat doet PIJNNNN...

Andijvie 05-12-2003 13:27

Citaat:

Sannetje schreef op 05-12-2003 @ 14:17:
Is dat niet reiki? Als je je handen erop legt en het wordt warm, dan geef je "gewoon" energie over, en dat is eerder reiki dan shiatsu

Shiatsu is volgens mij gewoon dat er bepaalde punten worden ingedrukt en gemasseerd waar het vast zit....en dat doet PIJNNNN...

Dat is toch ook shiatsu? Of zit ik nu met het verkeerde in m'n hoofd... *denkt na*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.