![]() |
Broekzak
Als je weet
waarvoor je leven kunt, waarom zit je dan hier? Loop de dag in, laat me zien waarvoor ik ooit eens ben gekomen. Laat me niet, nooit. Alsof je de eeuwigheid bewaart in je broekzak. Wie dood is heeft geen pijn meer, wie achterblijft de rest. Alsof je weet waarvoor je leven kunt. Laat me niet achter. |
Fwieeeet. Jij bent deze week ook goed bezig ;) . Ik kan hem niet helemaal vatten, maar o.a. die 'loop de dag in' vind ik mooi. Het blijft hangen als je het gelezen hebt.
Suggestie voor de tweede strofe: Loop de dag in, laat me zien waarvoor ik ooit gekomen ben. dat leest prettiger. Medea |
deze is egt te mooi (y)
|
Leest prettig door; ik hou wel van deze abrupte zinsafbrekingen; daardoor krijgt elke zin een zware, benadrukkende toon! Ik vind het een confronterend, rechtsstreeks gedicht; dat spreekt mij erg aan. Vooral de derde strofe vind ik mooi; hoe je met zo weinig woorden zoveel kan zeggen, Krachtig vind ik :). Wel heb ik een kleine suggestie; ik zou bij de slotzin zelf het woordje 'hier' tussen 'me' en 'achter' wegzetten, en dan na 'hier' de zin afbreken; dan lijkt het mij een mooiere slotzin, maar dat is gewoon persoonlijk hoor ;), verder vind ik het een heel sterk geschreven gedicht!
|
Citaat:
Laat me hier niet achter Of begrijp ik je verkeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jank jank... Wat een prachtig gedicht... Meer kan ik er niet over zeggen, is gewoon te mooi, ik was er zwaar door geraakt...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44. |