Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Stampvoetend kind (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=682330)

Dreamerfly 06-12-2003 10:16

Stampvoetend kind

roos, rood, blozende wangen
boos, blauw, bevroren verlangen
En zwaai ik niet naar, de waaiende wind
Ben kwaad, voor even geen lieflijk kind.

Trap Bonkt, deur slaat
Dicht.
Mach-te-loos Boos!.
Tranen in-zicht;

huil drupjes water,
uit zwijgende kraan
Laat mij maar eventjes staan

Alleen

Annemuis 06-12-2003 11:06

He zusje!!

Wat is d'r aan de hand?? ;)
Nee, ik vind het een leuk gedicht! Vooral de eerste 2 regels klinken mooi (alliteratie enzow)
Tweede weet ik nog niet helemaal hoe ik dat moet lezen, qua nadruk, en misschien beetje voor de hand dat dicht-zicht rijm, juist omdat de rest niet zo is. Misschien dat je daar ook nog eens over na kan denken?

Liefs van Miekezus

Dreamerfly 06-12-2003 11:11

Citaat:

Annemuis schreef op 06-12-2003 @ 12:06:
He zusje!!

Wat is d'r aan de hand?? ;)
Nee, ik vind het een leuk gedicht! Vooral de eerste 2 regels klinken mooi (alliteratie enzow)
Tweede weet ik nog niet helemaal hoe ik dat moet lezen, qua nadruk, en misschien beetje voor de hand dat dicht-zicht rijm, juist omdat de rest niet zo is. Misschien dat je daar ook nog eens over na kan denken?

Liefs van Miekezus

Ow nu niets gebeurd hoor;), tis vanuit mezelf geschreven, maar ook naar een beetje algemeen kindzijnde.

Ik moet wel veel nadenken zeg:p. hmm, maar, wind-kind, das toch ook best voorspelbaar, toch?

Sleepingsun 06-12-2003 12:07

(y) Krijg er rillingen van.. Prachtig!

xineof 06-12-2003 13:15

Wat ongelofelijk treffend... een hele goede inhoud, ik kan me echt inleven in je gedicht; alle woorden in dit gedicht zijn even pakkend, even veelzeggend. Eigenlijk de beste verwoording van de situatie 'stampvoetend kind' die ik ooit heb gelezen, als je snapt wat ik bedoel :)! De alliteratie, assonantie en binnenrijm spreken mij ook erg aan; prachtig geschreven, je gedicht leest heerlijk door! Vooral de verbindingstekens vind ik erg goed toegepast, een heerlijk ritme krijg je daardoor. 'Alleen' is precies het woord wat daar moet staan; een enorm goede slotregel :)!

jsoes 06-12-2003 17:28

Jaaaaa, geweldig! Heel heel heel mooi!
"Macht-te-loos boos", heel sterk gevonden! Maar euhm: is het niet machteloos met 1 t?
Verder gewoon ja, euhm, heerlijk! Heel goed! Hulde!

cottoncandy 06-12-2003 19:28

lieflijk niet liefelijk

Dreamerfly 07-12-2003 12:04

Tnx allen, goede verbeteringen gegeven (y)

Anne 07-12-2003 12:05

Leuk gedicht hoor, vooral roos-boos in de eerste 2 regels is goed bedacht! :)

lovetear 07-12-2003 16:55

Citaat:

Dreamerfly schreef op 06-12-2003 @ 12:11:
wind-kind, das toch ook best voorspelbaar, toch?
Mja, dat is het enige wat ik iets minder mooi vind aan dit gedicht. Verder leest het fijn weg, heeft een leuke sfeer eromheen, in-zicht vind ik leuk gevonden. Mja, gewoon fijn om te lezen :) .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.