![]() |
Stampvoetend kind
roos, rood, blozende wangen
boos, blauw, bevroren verlangen En zwaai ik niet naar, de waaiende wind Ben kwaad, voor even geen lieflijk kind. Trap Bonkt, deur slaat Dicht. Mach-te-loos Boos!. Tranen in-zicht; huil drupjes water, uit zwijgende kraan Laat mij maar eventjes staan Alleen |
He zusje!!
Wat is d'r aan de hand?? ;) Nee, ik vind het een leuk gedicht! Vooral de eerste 2 regels klinken mooi (alliteratie enzow) Tweede weet ik nog niet helemaal hoe ik dat moet lezen, qua nadruk, en misschien beetje voor de hand dat dicht-zicht rijm, juist omdat de rest niet zo is. Misschien dat je daar ook nog eens over na kan denken? Liefs van Miekezus |
Citaat:
Ik moet wel veel nadenken zeg:p. hmm, maar, wind-kind, das toch ook best voorspelbaar, toch? |
(y) Krijg er rillingen van.. Prachtig!
|
Wat ongelofelijk treffend... een hele goede inhoud, ik kan me echt inleven in je gedicht; alle woorden in dit gedicht zijn even pakkend, even veelzeggend. Eigenlijk de beste verwoording van de situatie 'stampvoetend kind' die ik ooit heb gelezen, als je snapt wat ik bedoel :)! De alliteratie, assonantie en binnenrijm spreken mij ook erg aan; prachtig geschreven, je gedicht leest heerlijk door! Vooral de verbindingstekens vind ik erg goed toegepast, een heerlijk ritme krijg je daardoor. 'Alleen' is precies het woord wat daar moet staan; een enorm goede slotregel :)!
|
Jaaaaa, geweldig! Heel heel heel mooi!
"Macht-te-loos boos", heel sterk gevonden! Maar euhm: is het niet machteloos met 1 t? Verder gewoon ja, euhm, heerlijk! Heel goed! Hulde! |
lieflijk niet liefelijk
|
Tnx allen, goede verbeteringen gegeven (y)
|
Leuk gedicht hoor, vooral roos-boos in de eerste 2 regels is goed bedacht! :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |