![]() |
Ouders van een vriendin willen betalingen voor opname stopzetten :S ?
Mjah.. ik heb een vriendin die nu al een tijdje opgenomen is met de diagnose DIS. Het gaat nog steeds echt niet goed met haar, maar nu willen haar ouders de betalingen voor de opname stopzetten..... Wat dus zou betekenen dat ze moet stoppen met de opname.. :(
Kan dit zomaar? Of is hier iets aan te doen? |
Valt zoiets niet onder de AWBZ? (Algemene Wet bijzondere ziektekosten)
...Ik ben namelijk in veronderstelling dat deze zoiets vergoedt.. (RIAGG e.d. vallen daar ook onder).. |
Kan iemand uitleggen wat DIS is?
|
Citaat:
|
Citaat:
(Deze menschen hebben verschillende persoonlijkheden (alters)). Via google kun je ook veel info vinden over DIS.. |
Citaat:
|
@ marcade : Hier staat vanalles over DIS : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=676299
en nou weer ontopic ajb. :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals al gezegd was, dit valt toch onder AWBZ?
|
naar ik meen worden alle opnames direct vergoed, wij kregen zelfs geen rekeningen ervan die we later moesten declareren, dat werd allemaal voor ons geregeld.
|
ja, maar volgens mij ligt dat eraan of je ziekenfonds bent verzekerd of particulier. Blijkbaar is zij particulier anders zouden haar ouders niet een rekening thuiskrijgen.
Vreemd trouwens dat een ouder zoiets wil stopzetten terwjil het hun kind kan helpen :s |
Citaat:
|
particulier moet je voor groot gedeelte helaas wel zelf betalen :(
|
Citaat:
|
haal ik nu werkelijk alles door mekaar dan? :(
|
Citaat:
|
bij particulier (zegt degene die nu naast me zit) moet je soms een bijdrage leveren idd, zoals oa de tandarts enzo, en dat hoeft niet bij ziekenfonds.
Ofzoiets.. dus misschien is dat ook wel zo bij opnames? |
Citaat:
|
Het zal natuurlijk ook wel aan de verzekering liggen die je af gesloten hebt, als je ziekenfonds verzekerd bent kun je je natuurlijk ook overal aanvullend voor verzekeren. Maar standaard zit er in een particuliere verzekering geloof ik meer (ik kreeg ook een eigen kamer in het ziekenhuis ipv dat ik op een zaal kwam te liggen en dat alleen maar omdat ik particulier verzekerd was (ze vroegen niet eens aan me of ik dat wilde :s)).
|
lol, wat een discussie ;)
|
Psychiatrie valt idd onder AWBZ (wat coopergirl al zei dus) en is volgens http://www.101ziektekostenverzekerin...oorwaarden.php altijd volledig verzekerd bij iedere particuliere ziektekostenverzekeringsmaatschappij. Hoe het bij het ziekenfonds is, weet ik (nog) niet.
|
ik ben ook particulier verzekerd en bij ons komen de rekeningen ook niet thuis omdat de psychiatrie zoiezo verzekerd wordt. (dat zal dan wel die AWBZ verzekering zijn).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als ze jonger als 21 is kan dat niet nee. en als ze ouder is als 21 dan is ze daar als het goed is voor verzekerd. ze zijn nml tot de 21 nog finacieel verantwoord voor je.
|
Citaat:
Dat je ouders tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je zijn, hoeft niet te betekenen dat je per se tot je 21e bij je ouders mee bent verzekerd. ;) Net zo min als dat iemand na z'n 21e per se niet meer met z'n ouders mee verzekerd zou zijn (ik ben 22 en ben nog steeds bij m'n pappie mee verzekerd bv). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33. |