![]() |
verslechterde conditie
ik zit al 7 jaar op een dansacademie en dans daar ieder weekend (vrijdag en zaterdag) ongeveer 12 uur. nu was kracht altijd 1 van mijn sterkste punten. echt snel moe werd ik ook nooit.
nu merk ik dat dit jaar mijn conditie in een rap tempo achteruit is gegaan. ik ben sneller rood, ben snel buitenadem, e.d. dit gaat echt ten koste van mijn techniek etc. ik krijg bijvoorbeeld mijn been minder makkelijk de lucht in, raak snel verslapt. vorig jaar kon ik er 3 draaien, nu ben ik weer af bij 2. en dan komt er nog zo'n hupje achteraan. dit komt dus omdat ik zo snel moe ben. het is niet zo dat ik nu opeens minder beweeg ofzo. juist meer denk ik. en een optie om mijn conditie doordeweeks wat te verbeteren is er ook niet want ik heb daar de tijd niet voor (examenjaar ed). daarbij fiets ik iedere dag 12 kilometer naar school en weer terug. maar ik vind dit dus best vervelend. ik ga dit jaar namelijk bij mijn dansschool auditie doen voor de hbo-opleiding, maar dit gaat niet echt de goede kant op. is er iemand die dus tips heeft? |
misschien zijn je eetgewoonten veranderd ?
ik zal mijn vriendin is vragen of zij er iets op weet (ze doet topsport schaatsen) |
zolang je conditie uiteruit holt, zal hij zo slecht niet zijn
Het enige dát je kan doen is veel rennen, lopen, enz om je conditie weer op pijl te houden |
en gezond eten, met vooral genoeg vitamine enzo.
hoewel ik denk dat je suikers, ven koolhydraten ook nodig hebt, omdat die je juist energie geven! verder weet ik het echt niet! succes x |
Rook je?
|
Citaat:
ik heb ook al aan voeding zitten denken. ik heb een tijdje gehad dat ik te weinig at. dat is eigenlijk al wel fftjes geleden (half jaartje ofzo) en nu eet ik weer normaal. maar misschien dat mijn voedingspatroon veranderd is ofzo. maar op zich, ik eet altijd veel brood enzo. tsja? het is écht vervelend. |
Citaat:
en dan nog vraag ik me af of ik hiermee mijn probleem aanpak. want het kan er volgens mij niet aan liggen dat ik te weinig dóe en daardoor een slechtere conditie heb. ik denk dat ik twee keer zoveel beweeg als een gemiddelde nederlander. |
misschien dat je nu voor het eerst niet goed tegen het jaargetijde (koude+vocht) kunt?
|
ik denk dat je te veel doet, en dit meen ik serieus
|
Overtraining?
|
ja, zou heel goed kunnen, maar het kan ook dat ze de groeispurt nu heeft of net gehad heeft, het is namelijk zo dat de botten eerst groeien en dat daarna de spieren sterker worden
|
@ mijn vriendin.
Nou als ik jouwn verhaal zo lees, lijkt et mij meer dat jij iets van de ziekte van pfeiffer hebt. Als dat niet zo is zou je misschien kunnen proberen je conditie toch meer te verbeteren en meer gericht trainen op je sport. Als ik het zo lees denk ik dat je basis conditie verder goed is, maar met meer gerichte trainingen denk ik dat je dat beetje extra wat je juist nodig hebt kunt verbeteren. |
Citaat:
pfeiffer is het denk ik ook niet. ik heb verder geen last van opgezette klieren of koorts o.i.d. |
Citaat:
Inderdaad een gesprek met je huisarts, hij kan eventueel bloed laten prikken op een aantal dingetjes, of je helpen met je voedingspatroon e.d. Misschien zijn er begeleidende artsen ofzo op je opleiding? |
Citaat:
En bij Pfeiffer hoeven de dingen die jij opnoemt er volgens mij idd niet per se bij te horen. Bezoekje aan de dokter kan so wie so nooit kwaad, denk ik. Misschien heb je idd je voedingspatroon veranderd of ligt het idd aan de tijd van het jaar of ben je idd overtraint, het kan aan zo veel liggen. |
tjah, laatste advies.
Doktor :) |
Pfeiffer kan een tweede keer op duiken, en heeft niet altijd dezelfde kenmerken (klieren)
Ga es bij de doc langs, vraag om advies, is altijd het beste |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
misschien dat ik t inderdaad toch weer een keer moet doen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |