![]() |
wanneer OV-ophaalbericht?
Hallo allemaal,
Hoewel ik weet dat het nog heel erg vroeg is om dit te vragen, vraag ik het toch. Ik ben namelijk in principe heel juli niet in Nederland en ik wou weten of dit een probleem is i.v.m. aanmelding voor een studie en ophalen van OV-kaart. Verder snap ik nog iets niet helemaal goed: ik word 21 augustus 2004 18, heb ik dan vanaf september, oktober of nog later :( recht op OV?? Groetjes, Desiree (PS, voordat jullie denken dat ik te lui ben om zelf te zoeken, ik heb gekeken op de site van IB-groep maar het niet erg duidelijk gevonden.) |
Als je na 1 juli 18 wordt dan heb je volgens mij pas vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering en dus een OV-kaart. Jij wordt op 21 augustus 18 dus heb je pas vanaf 1 oktober recht op je OV-kaart. Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat je je OV-kaart in september of misschien augustus je OV-kaart kan afhalen. Juli lijkt me nog al erg ver van te voren maar zeker weten doe ik dit niet.
|
Als je na 1 juli 18 wordt, heb je vanaf 1 oktober recht op je OV, stufi krijg je wel gewoon vanaf 1 september dacht ik, maar dat zijn dingen die je even op de site van de IB-G moet nakijken.
Je oproep voor het afhalen van je OV-studentenkaart krijg je volgens mij ong. 2 maand voor je er recht op hebt (tenminste *rekent*... ja, ik kreeg hem in juli en nu heb ik er in oktober weer een gehad, dus telkens ong. 2 maanden van te voren). Meestal kan je hem een week na ontvangen wel op gaan halen.. De kaarten liggen in augustus zeker bij het postkantoor en in november vervolgens weer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kreeg mijn ov-ophaalbericht (voor 1 oktober) (1e keer dus) maar 2 weekjes van te voren..
|
per 1 oktober en je krijgt half september een afhaalbericht
|
OK! dan kan ik veilig naar Spanje..
|
Citaat:
|
Shit, nu je het zegt ik mot mijn OV ook nog gaan afhalen :o bijna vergeten... :bloos:
|
en waarom heb ik mijn afhaalbericht nog niet gekregen? verdomme...
|
Citaat:
(En als je Mijn IBG hebt op www.ib-groep.nl, kan je het daar ook gewoon meteen zien staan, hoef je niet te bellen :) ) |
Heb hem maandag afgehaald :)
|
vanaf je 18e heb je recht op een 18jarige tegemoetkoming. dit is evenveel als je minimale studiefinanciering. in mijn geval zou ik dus al vanaf mn 18e verjaardag gewoon studiefinanciering kunnen krijgen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zei "vanaf je 18e heb je recht op een 18jarige tegemoetkoming". dat slaat dus op iedereen. verder krijgen sommige mensen meer studiefinanciering dan t minimum. ik niet. daarom staat bij mij dit bedrag gelijk en bij sommige mensen niet. daarom krijg ik 'voor mn gevoel' al studiefinanciering vanaf mn 18e omdat het bedrag op hetzelfde neerkomt. wat niet bij iedereen zo is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12. |