![]() |
bier
Een topic over speciaal bieren vond ik hier wel gepast.
Welke speciaal bieren zijn favoriet bij de gemiddelde scholier/student? Ik ben persoonlijk erg fan van Hertog Jan Dubbel, Grand Prestige, Verboden Vrucht, Het Kanon,Hoegaarden Donker, Leffe Triple en dubbel. |
Naast 'gewoon' bier Bockbier en sommige witbieren, ik ben er nog niet uit welke precies. Hoegaarden smaakt iig wel lekker, vind ik. :)
En Amstel Oud Bruin :o. |
Ik vind ze allemaal verschrikkelijk, geef mij maar normaal bier :)
|
Ik vind bier eigenlijk niet te pruimen, maar Bartholemeus en Mary kunnen ermee door.
|
Hertog Jan. :cool:
En Palm... |
Herfstbok van Grolsch, maar volgens m'n vrienden is dit (ik citeer: ) "wijvenbier". Waarom is dit het geval?
|
ik ga bier steeds lekkerder vinden :cool:
op nr 1 staat nu toch wel hertog jan.. mja, zoveel verstand heb ik (nog?) niet van bier, dus het kan zo weer veranderen! |
Citaat:
|
ik drink geen alcohol, en al zeker geen bier, maar Mongoza bananenbier (Max Havelaar) ruíkt wel heel erg lekker :p
|
Ah pilsener! op dit moment het beste bier van nederland als je kijkt naar prijs kwaliteit verhoudingen, je betaalt 5 euro voor een krat (3week geleden was het 2.5 euro duurder)
Maar hertog jan is ook wel heel erg lekker ja. Ik hou persoonlijk niet zo van donkere/speciaal bieren, meot ik nog leren drinken |
Citaat:
|
Citaat:
|
La Chouffe
Pauwel Kwak |
Citaat:
|
Bier is vies en ongepast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
juist, bier!
oud bruin go! kanon is lekker, maar ik hou het meestal bij gewoon pils (bavaria thuis, dommelsch stamkroeg) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hou t liever bij gewoon bier (Grolsch uiteraard), maar het Kanon gaat er wel in, en in mindere mate Amstel oud Bruin.
|
Citaat:
ben jij dan meer hippie of straigt edge? |
Citaat:
|
Alles wat enigzins naar bier smaakt en alcohol bevat is vaak wel weg te pruimen.
En hertog jan is (y) |
Bier is bier.(y)
Boeit me niks wat voor merk, zolang het maar niet dood is.:p |
Citaat:
|
Ik ben ook fan van Hertog Jan. Primator smaakt trouwens prima :) net zo als de bock bieren.
|
Ik heb liever geen bruin bier en wit bier vind ik (y). Vooral Hoegaarden en Wieckse Witte vind ik heerlijk. Maar een gewoon biertje gaat er ook in.
|
Citaat:
Nou ja, HJ en Palm hebben ook wel speciale bieren hoor... :p |
westvleteren
orval chimay timmermans lindemans dupont westmalle rochefort hoegaarden leffe belle-vue jupiler palm speciale/dobbel belgisch bier dus. grolsch kanon is toch wel een van de beste voorbeelden voor het meest smakeloze en ranzige bier. en dat is geen kwestie van smaak, dat is een feit :) |
Citaat:
]{ing heeft geen verstand van bier, en dat is niet mijn mening, maar een feit :rolleyes: :p |
Citaat:
Duvel Jupiler Kriek Lindemans / Premium Kriek Leffe Blond Stella Arrrrrrrrrrrtois :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik krijg geen bier naarbinnen, helemaal nix
|
Citaat:
|
O, Muzen en U, Goden, die mijn ten grondslag liggen aan mijn bestaan en ook mijn sterven zullen veroorzaken, spint mijn lied van deze eerste woorden tot mijn laatste en doet U mij spreken over dat verfoeilijke onderwerp, dat ik hier wil gaan bezingen.
|
Nou, ik voel me niet zo lekker dus ik ga het even makkelijk zeggen:
Alcohol is in principe een nutteloos product. Als het niet lekker is, wordt het gebruikt om sociale redenen en als het lekker is uit begeerte. Beide redenen vind ik geen goede reden tot consumptie. In principe kun je wel wijn drinken omdat het gezond is, of om warm te worden, maar in dat geval volstaan druivensap en een kachel ook. :cool: |
Citaat:
|
Volgens mij is het vrij standaard om graag:
Hertog Jan & Palm te drinken (y) Van mij hoeft het niet super speciaal te zijn, dit is lekker genoeg. |
Ik zit nu aan de Jupiler.. Niet speciaal bier maar ik moet er wel helemaal voor naar Belgie rijden om het te halen.. Hier krijg je het nergens.. Gelukkig woon ik 8 km van de grans met Belgie vandaan dus dan kan het meteen even met het tanken mee.. :D
|
Ik ben niet zo'n kenner, maar triples vind ik wel lekker altijd.
|
rodenbach
verboden vrucht westmalle tripel hoegaarden wieckse brut (:p) kirin grimbergen guiness op zn tijd (en als ik de tijd heb :o ) duvel gaat er ook wel in wieckse witte alleen als het erg warm is buiten en de absolute nummer 1: brugs witbier! http://www.virtualreinhard.com/AtoZ/...2/BrugsWit.jpg |
Pasendale :D
|
De Rijck. Heerlijk.
helaas alleen in Leiden en nog een of andere stad in Nederland te krijgen. |
Mensen vinden het altijd raar dat ik bier lekker vind. (ik = meisje 14 :) )
Maar ik vind Amstel wel lekker en Heiniken (schrijf je dat zo?) ook, zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet :) |
Palm. :)
|
Export,shulten brau als ik t moet kopen. :D
Hertog jan als ik te veel geld heb of me pa koopt t. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |