![]() |
[Mozilla thunderbird] langzaam met verzenden e-mails?
Heb t vaker ontdekt (maar t ligt niet aan mijn server, want bij andere mailprogramma's ondervind ik dit probleem niet); maar waarom kan Mozilla thunderbird zo erg langzaam doen over het versturen van een simpel kleine e-mail? (dus iets van 1k doet ie al heel lang)
Heb ik een instelling fout? Of is dit gewoon "normaal"? |
wat is langzaam? 1 minuut, 1 uur?
|
1 minuut :P
da's langzaam voor mijn connectie en comp ;) |
Welke versie gebruik je dan?
De mijne (0.4 RC2) is echt niet zo langzaam... :) |
1 minuut is idd niet normaal. Wat gebeurt er precies nadat je op het send knopje drukt?
Heb je misschien geupgrade naar een nieuwere versie? Gebruik je themes of extentions? |
Ik gebruik geen themes, in ieder geval.
Het is wel zo dat McAfee e-mails checkt voor ze naar binnen komen en eruit gaan. En ik heb de meest recente (geen beta versie) van thunderbird (0.3) gedownload; maar dit probleem had ik ook bij 1 van daarvoor. |
Probeer McAfee's email scan dan eens uit te zettem? Durf te wedden dat het daar aan ligt... McAfee is sowieso troep, het vertraagt je PC echt vreselijk. :(
|
Citaat:
McAfee vind ik op zich wel meevallen. |
0.4 is nu ook uit. Maar probeer je McAfee eens uit te schakelen. Kan best zijn dat 'ie daarom langzaam is met het verzenden natuurlijk. Can't hurt to try. :)
|
Citaat:
Maar wel aan mijn firewall (Sygate). Want toen ik zei: allow all, in plaats van "normal" liep ie als een tiet. Dus denk dat ik wat in de instelling moet gaan veranderen :) |
Offtopic:
Citaat:
mijn tieten lopen niet, hoor ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |