Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [IE]Links (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=683166)

PCRodent 07-12-2003 10:59

[IE]Links

Ik heb weer eens een fijn probleem....:

Internet Explorer opent sinds een upgrade van Win98 naar WinXP geen links meer van buiten IE, dus bijv uit outlook. Als je in IE op een link klikt doet ie het wel gewoon, maar als je in outlook op een link klikt zodat ie vervolgens in IE opent start IE wel, maar blijft het scherm wit en gebeurt er verder niets.

Weet iemand wat het is en hoe je het verhelpt?

Enlightenment 07-12-2003 11:26

Upgraden raad ik altijd af. Installeer XP eerst maar eens schoon. Alles backuppen en dan booten met XP CD, opnieuw partitioneren (NTFS) en installeren.

PCRodent 07-12-2003 14:44

Citaat:

Enlightenment schreef op 07-12-2003 @ 12:26:
Upgraden raad ik altijd af. Installeer XP eerst maar eens schoon. Alles backuppen en dan booten met XP CD, opnieuw partitioneren (NTFS) en installeren.
Inderdaad, schoon installeren is veel handiger maar dat gaat alleen op als degene wiens computer XP moet hebben ook al zijn originele software-CDs nog heeft, en dat was in dit geval een beetje een probleem :(, vandaar de upgrade.
Alles deed het binnen een dag weer, kabelinternet zelfs beter, alleen de parallelepoortscanner vanzelfsprekend niet (XP :mad: ), en dus dit probleem met die links.

Heb je ook een oplossing?

Enlightenment 07-12-2003 21:30

Nee.

Maar zoals ik al zei, is upgraden geen schone manier; daarmee kan zoveel misgaan. Ik raad het altijd af, omdat je vage problemen kunt krijgen.

Een alternatief is om een andere browser te gebruiken. Mozilla Firebird b.v., die heeft een stuk meer mogelijkheden dan MSIE. Je kunt het eens uitproberen. Voordeel is wel dat je dan misschien niet opnieuw hoeft te installeren maar toch je probleem opgelost/omzeilt is.

PCRodent 08-12-2003 12:56

Citaat:

Enlightenment schreef op 07-12-2003 @ 22:30:
Een alternatief is om een andere browser te gebruiken. Mozilla Firebird b.v., die heeft een stuk meer mogelijkheden dan MSIE. Je kunt het eens uitproberen. Voordeel is wel dat je dan misschien niet opnieuw hoeft te installeren maar toch je probleem opgelost/omzeilt is.
Opnieuw heb je helemaal gelijk. Er staat - speciaal voor mijzelf :D - Opera op de PC, en die doet - uiteraard - het wel gewoon maar ze hebben liever IE... *zucht*
Naja dan ga ik ze toch maar richting Opera proberen te praten...

Enlightenment 08-12-2003 13:20

Ik zie niet in wat ze aan MSIE zouden missen. Kweenie hoe het met Opera zit, maar b.v. Mozilla Firebird kun je met skins precies als MSIE laten lijken. Andere skins zijn veel mooier natuurlijk. :)

PCRodent 08-12-2003 16:42

Ik laat met skins altijd alles op 'Classic Windows' lijken ;) Vind ik er toch stabieler uitzien dan die pruttige nieuwe XP-look. Magoed...
Ze missen inderdaad niets aan IE als je het mij vraagt. Wat de boer niet kent vreet ie niet... *zucht*

Enlightenment 08-12-2003 17:39

Nou laat het er precies hetzelfde uitzien met de MSIE skin en zeg dat Firebird de geheime codenaam van MSIE 7 is. :D

PCRodent 09-12-2003 20:21

I might just do that :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.