![]() |
Leegtereis
Mijn Leegtereis
Weten wie ik ben en ik denk me niets meer dan een ziel met mensenvacht wat heeft de waarheid nog in pacht als ze zich tentoonspreidt in me en zichzelf? weg met een ravijn als einde, durven springen en als ik wéét verdwijn ik |
Een schitterende slotstrofe, potentieel van een klassieker. En "een ziel met mensenvacht" vind ik ook zeer overtuigende beeldspraak. Goed hoe je vervolgens "pacht" als rijmwoord verwerkt in een strofe die inhoudelijk een heel andere kant op gaat. Dat geeft een patroon, ruggegraat.
Misschien zat je er zelf ook al mee in de knoop, maar de zin: als ze zich tentoonspreidt in me en zichzelf? vind ik beslist niet lekker lopen. Wat puur komt door "me". Ik zou dat echt veranderen in "mij", tenzij je er een bepaalde bedoeling mee hebt gehad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat puntje wat al is genoemd inderdaad en ik vind hem goed geschreven. Maar op de een of andere manier doet deze me niet zo veel, maar dat zal wel aan mij liggen, denk ik.
|
Dank u allen. Ik zat inderdaad ook met die zin. Probleem is dat bij het voorlezen (tenminste voor mij) de nadruk niet op "me" ligt. IN me EN zichZELF. Zoiets.
Wat denken jullie van: wat heeft de waarheid nog in pacht als ze mij zichzelf tentoonspreidt? |
Daar ga ik voor. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40. |