Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Blowen in België (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=68344)

McMotion 25-04-2002 15:51

Blowen in België

hallo daar..

ff een vraagje.. is het toegestaan om te blowen in België??

Broertje 25-04-2002 16:38

wat denk je zel nl is het "drugsland"dus is het in belgië verboden had je zelf wel kunnen bedenken maar ja wat is verboden, vermoorden is ook verboden hoewel lang niet iedereen betrapt word als ik het zo mag noemen

groetjes

DroKZ 25-04-2002 16:48

Citaat:

McMotion schreef:
hallo daar..

ff een vraagje.. is het toegestaan om te blowen in België??

tis geloof ik niet toegestaan in belgieje.
ligt er geloof ik ook aan in welk deel je zit..

aan de kant van nederland doen ze er wat makkelijker over d8 ik..
en je kan natuurlijk altijd illegaal halen.
maar als je dan gesnapt word :S

Minni 25-04-2002 17:28

Citaat:

Broertje schreef:
wat denk je zel nl is het "drugsland"dus is het in belgië verboden had je zelf wel kunnen bedenken maar ja wat is verboden, vermoorden is ook verboden hoewel lang niet iedereen betrapt word als ik het zo mag noemen

groetjes

volgens mij is t wel toegestaan hoor :confused:

Jantje het Zonnekind 25-04-2002 17:35

Citaat:

Minnitje schreef:

volgens mij is t wel toegestaan hoor :confused:

dat is nog niet helemaal duidelijk, ze zitten nu te kouwen en te herkouwen op een gedoogbeleid, maar ze zijn er nog niet helemaal uit. het lijkt er in ieder geval wel op dat het gedoogd gaat worden in de "nabije" toekomst.

McMotion 26-04-2002 01:50

Citaat:

Broertje schreef:

groetjes

ah ok... doos :)

Pinnemuts 26-04-2002 20:06

officieel is het nog niet toegelaten, maar men wil softdrugs wel legaliseren. Er wordt wel een gedoogbeleid gevoerd, dus eigenlijk kan je op kleine schaal gerust je gang gaan... :)

punkrock-bastard 26-04-2002 22:06

Citaat:

DroKZ schreef:
je kan illigaal halen
Waar niet? Het is een stuk moeilijker (en duurder) dan een coffeeshop maar dat is bijna overal mogelijk! je moet alleen de juiste mensen kennen! In Frankrijk is het erg moeilijk kan ik je vertellen!

flamez 27-04-2002 22:43

wordt het gedoogd ja of nee? is dat nou zo'n moeilijke vraag? :confused:

DroKZ 27-04-2002 22:58

Citaat:

flamez schreef:
wordt het gedoogd ja of nee? is dat nou zo'n moeilijke vraag? :confused:
nee word niet gedoogd

damaetas 28-04-2002 09:46

JAWEL HOOR

blowe mag lekker wel hier :D

~Sjeherazade~ 28-04-2002 17:27

Ja je mag blowen, maar alleen als je 18+ bent,het niet tezeer in het openbaar doet,als je niet in de buurt van 18- blowt en als je niet dealt. Hypocriet hah?

~Sjeherazade~ 28-04-2002 17:28

Maar ze gaan er je niet voor vervolgen ofzo.

dopehead 29-04-2002 19:15

weet nix van belgie+weedie.

Tofke_H 29-04-2002 19:42

Het bezit van cannabis voor eigen gebruik of van een hoeveelheid waarvan men mag veronderstellen dat ze niet bestemd is voor de verkoop, wordt niet langer vervolgd.

Uitzondering:

- minderjarigen;
- aanwijzingen van problematisch gebruik;

maatschappelijke overlast (bv. gebruik in aanwezigheid van minderjarigen en in situaties van openbare overlast zoals omschreven in de gemeentewet).
Prioriteit naar risicosituaties (o.a. cannabisgebruik in het verkeer, dealen in de buurt van scholen en concentraties van jongeren…)

Het invoeren, vervaardigen, vervoeren, bezitten van een hoeveelheid drugs die de kwalificatie "bezit voor eigen gebruik" te boven gaat of wanneer deze drugsmisdrijven gepleegd worden in het kader van de in de drugwet voorziene verzwarende omstandigheden (vb. aanwezigheid minderjarigen) blijft strafbaar.

Harddrugs blijven verboden, maar daarover ging de vraag niet ;).

Maar mag ik er op wijze dat de treinen die uit Nederland komen nogal regelmatig gecontroleerd worden op drugs, met de zo genaamde, drugshonden.

Pinnemuts 30-04-2002 18:33

Citaat:

Tofke_H schreef:
Het bezit van cannabis voor eigen gebruik of van een hoeveelheid waarvan men mag veronderstellen dat ze niet bestemd is voor de verkoop, wordt niet langer vervolgd.

Uitzondering:

- minderjarigen;
- aanwijzingen van problematisch gebruik;

maatschappelijke overlast (bv. gebruik in aanwezigheid van minderjarigen en in situaties van openbare overlast zoals omschreven in de gemeentewet).
Prioriteit naar risicosituaties (o.a. cannabisgebruik in het verkeer, dealen in de buurt van scholen en concentraties van jongeren…)

Het invoeren, vervaardigen, vervoeren, bezitten van een hoeveelheid drugs die de kwalificatie "bezit voor eigen gebruik" te boven gaat of wanneer deze drugsmisdrijven gepleegd worden in het kader van de in de drugwet voorziene verzwarende omstandigheden (vb. aanwezigheid minderjarigen) blijft strafbaar.

Harddrugs blijven verboden, maar daarover ging de vraag niet ;).

Maar mag ik er op wijze dat de treinen die uit Nederland komen nogal regelmatig gecontroleerd worden op drugs, met de zo genaamde, drugshonden.

Dit is het wetsvoorstel daaromtrent; hoogstwaarschijnlijk zal het wel een wet komen, maar zover is het nog niet...

Softdrugs hebben hier wel laagste prioriteit dus je zal als je het beperkt houdt niet bestraft worden...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.