![]() |
Frankrijk, Zuid-Europa?
Vanwege het nieuwsbericht over de overstromingen in Frankrijk heb ik de volgende vraag?
-Ligt Frankrijk in Zuid-Europa? Ik had hier namelijk net een discusie over. Op het journaal plaatsten ze Frankrijk onder zuid-Europa. "Zuid-Europa kampt rond deze tijd vaak met natuurrampen. Zuid-Europese landen als Frankrijk, Portugal en Italie hebben vaak te maken met overstromingen in de herfst" Op school leerde ik dat Frankrijk in West-Europa lag, maar als ik er meer over nadenk kan dat eigenlijk niet kloppen; -Frans is een Romaanse taal, net als Spaans/ Italiaans/ Portugees/ Romaans - dat zijn al Zuid-Europese landen dus is het logisch dat Frankrijk ook Zuid-Europees genoemd wordt.\ -de Franse cultuur is zo totaal anders dan de Nederlandse/ Duitse/ Engelse cultuur. Het lijkt daarentegen weer heel veel op de Italiaanse en Spaanse cultuur. Dus qua mentaliteit en cultuur is Frankrijk ook Zuid-Europees -Veel Fransen lijken op Spanjaarden/ Italianen. Iets getinter dan Nederlanders en vaak/ altijd zwart haar. Ook iets kleiner. -De ligging; Frankrijk heeft in een groot gedeelte een Mediterraans klimaat, het grenst voor een groot gedeelte aan de Middellandse Zee (de zuid-grens van Europa). Zijn Fransen nou Zuid-Europeanen of niet? Misschien is het probleem dat Frankrijk zó groot is. |
Citaat:
En wat doet dit eigenlijk op N&A? :confused: |
Citaat:
En in het noordwesten hebben ze ook een Romaanse cultuur, een Romaanse taal etc. Maar ik snap wat je bedoelt, het klimaat is daar zee, niet mediterraans. !maar dat geldt ook voor Noordwest Spanje en Noord Italie -> Is dat dan ook geen Zuid-Europa? |
Frankrijk is Zuid-West Europa :o
|
Citaat:
Citaat:
|
Topografisch niet, maar het valt wel onder Zuid-Europa.
|
Dat is Zuid-Europa.
|
Het zuidelijke deel wel, dus de rest ook.
|
Dit is dus iets waar ik me echt niet druk over ga maken.. ;)
|
Noord-Frankrijk ligt in Noord-Europa, Zuid-Frankrijk in Zuid-Europa. :)
|
Citaat:
haha, nee.. kvroeg het me gewoon af. Maar ik denk dat het beste antwoord inderdaad Zuid-West Europa is. |
West-Europa
|
Mwah... meer in het westen van Europa, als je al die Oostbloklanden en Rusland meetelt ligt Frankrijk meer westelijker dan zuidelijker :p
|
boeie, tis toch een chauvinistisch kutland
|
Citaat:
wist je dat de Zuid-Franse stad Toulouse op dezelfde breedtegraad ligt als het Italiaanse Florence? En zo ligt Corsica op dezelfde breedte als de Turkse stad Istanbul. Parijs ligt op dezelfde breedte als de Krim (Zwarte Zee) dus zo westelijk is Frankrijk niet, ik denk toch zuid-europa. |
zuidfrankrijk ligt in Zuid-Europa
Noord frankrijk in NOord europa West frankrijk in west europa of niet, of wel, of weet ik ook veel..... Wij wonen in dit tyfus-koude kutland!! :s |
Citaat:
Misschien is het ook een te groot land om over te oordelen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20. |