![]() |
Laat me los
Ik was waarschijnlijk wrang
een wrak Veel te uitgeput om te vechten Zal ik me wreken Mijn handen wriemelen, wratten gaan stuk Die wroeging Ik zal...mijn wraak...zoet Wondermiddel, wonderspreuk is niet genoeg Jouw donkere wolk is als een wolfskuil Een wolvenbeet Wolfsmelkachtige plant, zo giftig Laat me los! |
:rolleyes:
|
hm ik weet t hij is vaag:p
|
Wat bedoel je ermee?
Zal ik me wreken Mijn handen wriemelen, wratten gaan stuk Die wroeging Ik zal...mijn wraak...zoet Dit stuk vind ik niet mooi, het werkt toe naar het terugkomen, het opstaan, maar die laatste regel heeft helemaal geen kracht vind ik. |
Het doet mij er eigenlijk niet zoveel toe wat jij ermee hebt bedoeld. Ik vind het lekker wrang, knarsetandend. Die herhaling van woorden met "wolf" draagt daar goed aan bij. Mooi enjambement gebruikt in de laatste strofe. Persoonlijk zou ik voor de slotzin geen uitroepteken gebruiken, dat ontkracht het juist een beetje. Het maakt het nogal machteloos, een toon die juist niet voorkomt in de rest van je gedicht.
In de tweede strofe, misschien is "wraak" wel net wat te ingevuld? Ik zal... zoet en je hebt hem ook, met dezelfde betekenis, meer zeggingskracht en minder een hoekje in duwen. Maar dat moet je zelf maar zien :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52. |