![]() |
Winstmarge berekenen
Hey
Ik zit met een klein groot probleempje :bloos: Zou er mij IEMAND de brutowinstmarge kunnen uitleggen. Wij moeten voor school een taak maken over de brutowinstmarge berekenen. Wij moeten een product nemen, en vanuit die prijs (aankoopprijs voor de consument) de brutowinstmarge halen. Stelling: Ik ben vertegenwoordiger van een bedrijf en moet men product aan een bedrijf verkopen. Deze verkoopt het product door aan de consument. De consument betaalt dit product € 1,21. Aan welke prijs moet de Vertegenwoordiger het product verkopen, en wat is zijn brutowinstmarge... Lijkt ingewikkeld... maar kunnen jullie me aub helpen??? :bloos: :bloos: |
Hoe hoog zijn zijn kosten en hoe zijn die gestructureerd?
|
kosten???
Neenee, we krijgen gewoon een fictieve prijs, die de klant betaalt, als hij 't product koopt... De MAALFACTOR voor voeding is rond de 20% (bedoel je dit? :bloos:) grtz |
Je kunt niet de brutowinst uitreken als je alleen de prijs weet. Normaal gaat het zo:
Prijs is bijvoorbeeld 2 euro per stuk De kostprijs is 1,50 euro per stuk De winstmarge is dan 0,50 en dat is 25% van de prijs en 33,3% van de kostprijs. Is je dan afzet dan bijvoorbeeld 1000, dan is je totale winst 1000 x 0,50 = 500 euro. Dit kun je ook zo berekenen: afzet (prijs - kostprijs) = 1000 x (2 - 1,50) = 500 euro |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |