![]() |
Midden nacht
Midden nacht
Dwaalt ze Door doorzichtig donker Haar angstig klamme Hand streelt stroef De trapleuning Geruisloos Sluipen kindervoetjes Op zoek naar Lieve warme dekens Zorgvuldig volgt ze het Spoor van nog te zetten Voetstappen Tot een smalle straal Haar blauwe ogen En bange hart verlicht Opgelucht landt Haar lome kinderlijfje In de zachte moederschoot Eenzaamheid kan zich nu Nestelen in niets dan Samen Zijn |
De schrijfstijl spreekt me hier niet zo aan; ik vind je zinnen een beetje moeilijk te volgen vanwege de zinsconstructies. Op zich kloppen ze wel, maar ik vind het wisselend perspectief soms wat lastig. Het lijkt soms bijvoorbeeld net alsof 'ik' een ander persoon is dan bijv. degene in strofe drie (Sluipende kindervoetjes enz.); net alsof de ik-persoon volwassener is, en de ander nog erg jong.
De alliteraties zijn leuk; daardoor wordt het tempo wat verhoogd. Ik vind de sfeer die je oproept erg goed; het lijkt net alsof je een hele (buiten) wandeling/zoektocht maakt, terwijl je eigenlijk vrijwel op dezelfde plaats blijft. Leuk om te lezen :)! |
hmm dat perspectief was ook één van mijn moeilijke punten wat dit gedicht betreft.. ik heb ik nu toch maar ´haar´ gemaakt, alsof ik het beschrijf zeg maar. dan leest het denk ik makkelijker weg. beter?
|
ik vroeg me al af waar xineof het over had. toch merkwaardig dat anderen vatbaar zijn voor kritiek
|
Hmmmzz ik heb nog een beetje zitten sleutelen..
Midden nacht Doolt een blootsvoetse kinderziel Door donkere gedachten Een eenzaam klamme hand Streelt stroef een trapleuning Geruisloos Besluipen koude voetjes De in slaap gevallen vloer Op zoek naar lieve warme Dekens Zorgvuldig wordt het spoor der Ongezette voetstappen gevolgd Tot in de verre verte Een helder witte straal verschijnt Twee blauwe ogen Eén bang hartje Onvermoeid verlicht Opgelucht landt het Kinderlijfje In de zachte Moederschoot Eenzaamheid nestelt zich In niets dan samen zijn |
Ik verkies eigenlijk de eerste versie... Die nieuwe versie van jou loopt soms wat stroef, niet tegenstaande ze allebei mooi zijn.
|
dit trekt mij niet zo.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14. |