Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Goede leraren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=68595)

fliebertje 25-04-2002 19:12

Goede leraren

Er zijn hier wel veel topics over slechte leraren die je niet uit kan staan en die je zo van school zou trappen als je dat kon, maar over de goede leraren wordt niets gezegd. Hoe zit dat bij jullie?
Hebben jullie ook goede, aardige leraren en zo ja, waarom vind je die leraar goed? En welke eigenschappen zou elke leraar moeten hebben, vinden jullie?

DutchECK 25-04-2002 19:52

Holtslag en Muiser zijn de beste leraren van Zuid (=mijn school).
Een leraar moet gezellig zijn zonder dat je geen donder uitvoert. Verder moeten ze bereid zijn je -tot een bepaald maximum- te matsen. Ach ja, een goede leraar moet heel veel zijn :)

x Gurl x 25-04-2002 20:19

Van BC Echt:

- Mevr. Kool
- Ronald v. Wegberg
- Hendrikus Simons
- Dhr. v. Pol
- Dhr. Konings
- Luc Dohmen
- Houben v. Natuurkunde

Kat 25-04-2002 20:29

van Groningen en de stuurmaat...

Siyabonga 25-04-2002 20:31

Citaat:

Kat schreef:
van Groningen en de stuurmaat...
idd, vind ik ook

Aurora 30-04-2002 21:31

Ik heb eens een leraar voor aardrijkskunde gehad, die was echt the best gewoon.. kon ontzettend goed uitleggen, was heel streng doch rechtvaardig ( ;) ) en heel grappig.. echt waar je MOEST wel naar hem luisteren :) Echt heel gaav.. Maja kep hem niet meer :(

TA* 30-04-2002 21:59

Bij ons op school lopen ook goede leraren rond, hoor! Vooral mijn lerares Frans is echt goed, we hebben bij haar veel geleerd dit jaar!

Severus 30-04-2002 23:36

Bestaan goede leraren dan? :P

Citaat:

x Gurl x schreef:
- Dhr. v. Pol
Weet je dan niet hoe hij met de voornaam heet? Jos! :D

Ripper

citroen 01-05-2002 09:16

er zijn zeker wel goede leraren hoor ;)
'k heb geen zin om ze op te gaan noemen, maar 'k zal ff zeggen wanneer ik iemand een goede leraar vind
  • legt goed uit
  • is creatief, verzint zelf ook nog eens wat i.p.v het allemaal letterlijk door te werken
  • heeft humor, praat ook nog eens over wat anders dan z'n vak
  • is "aardig", niet super streng ofsow, maar wel op een manier dat ie de baas blijft en mensen naar 'm luisteren. Als je de klas niet in de hand hebt schiet 't ook niet op ;)

en 't blijft natuurlijk altijd fijn als ie nog eens een keertje ziek is of gewoon weg, ipv dat hij keurig elke les komt opdagen :p

autodropje 01-05-2002 12:00

Een goede leraar moet goed om kunnen gaan met zijn klas en niet er ver boven (of onder) staan. Verder moet ie veel intresse tonen+hebben in zijn vak, goed de stof bij kunnen brengen, zodat het voor leerlingen duidelijk word. En af en toe tijd maken voor iets leuks of een grapje.

A loved one 01-05-2002 12:21

Ik heb een geweldige leraar natuurkunde, hij kan dat vak tenminste begrijpelijk uitleggen. Niet zoals mijn leraar scheikunde, die het heeft over moleculen die "happy" zijn en atomen vergelijkt met voetballen. Vreemde man.

Love

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.