![]() |
Blues??
Hoor wel eens wat hier en daar. Iemand aanraders??? Want ik weet jackshit over blues.
|
Wat oude blues gitaar is leuk ja, hmm, ik weet ook niet veel maar wat bekende artiesten zijn geloof ik muddy waters, john lee hooker, bo diddley , elmore james , howlin wolf en bb king natuurlijk, dan is er nog een zon hele goede gitarist, oud spul, kan er niet opkomen, daar zijden ze van dat hij zijn ziel had geruild voor zijn gitaarspel, ook heel goed, maar het licht op het puntje van mijn tong, naja, in ieder geval, volgens mij zijn dit wel wat leuke namen. :)
|
Jimi Hendrix is de man die je zoekt. En verder The Doors, Led Zeppelin, Howling Wolf, Muddy Waters en Robert Johnson= man die zijn ziel had geruild vooor zijn gitaarspel.
|
misschien niet 100% blues maar Dire Straits blijft geweldig
|
stevie ray
robert johnson en de beste van allemaal: jonny lang |
Citaat:
|
Ik zie niet in wat The Doors en Led Zeppelin met de blues te maken hebben. Uiteraard is in hun muziek de invloed van bluesmuziek duidelijk te horen, maar daarmee is het nog geen blues. Bluesmuziek is vrij racistisch: volgens de meeste bluesmannen (en dat zijn allemaal negers, het liefst met een traumatische jeugd) kunnen blanken geen blues spelen. En da's misschien niet eens zo heel gek gedacht.
|
stevie ray en jonny lang kunnen het echt wel hoor :P
|
Maar toch hoort blues meer bij de 'zwarte' cultuur.
|
Gary Moore. (y)
|
Mijn vader luistert veel blues, en ik luister met hem mee :) Maar ik heb meer zelf nog nooit zo in verdiept eigenlijk..
|
Naar mijn mening een van de best gespeelde blues songs van Jimi Hendrix:
klik hier om te horen wat ik bedoel! sommige dingen klinken echt zo vet in dat nummer! daar krijg ik gewoon kippenvel van :p |
Jimi Hendrix = Geen blues, eerder bluesrock (bepaalde nrs).
|
Citaat:
Vanavond is er een uitzending van NPS Jazz over Muddy Waters, die ik dus even niet ga missen :) |
Het kan best zo zijn dat hij blues heeft uitgebracht, maar meer dan 90% van zijn muziek is dus geen blues.
|
Wij hebben hier ook een dubbel cd met de beste blues muzikanten liggen, mensen als Jimi Hendrix staan daar dan weer niet op (d0h)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14. |