![]() |
Emotionele kots
Stond ik laatst hier te kotsen
met emotioneel braaksap Gevoelens liggen op de grond verspreid als kotsdrap Paniek paniek, maar alle emoties zijn present De grootste mijn gevoel voor jou Door het kotsfestijn is mijn weer bekent hoeveel ik van je hou Ik heb zelf het gevoel dat ik het emotionele kotsen van iets heb af gekeken, maar ik kan we niet herrinneren van wat. Heeft iemand nog tips voor mij in het algemeen als je zo het gedicht kijkt. |
Citaat:
2: Misschien een ander onderwerp dan kots. 3: Als je geen mooi rijmwoord kan verzinnen, verander dan de voorzin of rijm niet. 4: Bedenk dat grammaticaregels tot op zekere hoogte overschrijven mogen worden maar zinnen als 'De grootste mijn gevoel voor jou' zijn not done. 5: Pas je woorden aan aan wat je wil bereiken. Als je emotioneel wil overkomen kun je beter woorden als 'festijn' weglaten. Voor de rest een mooi gedicht, origineel, apart, vlot geschreven. Duurt niet al te lang. |
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen, uitgaande van jouw prototype is:
Emotionele kots Omgeven door braaksel Weg druipen emotionele sappen Gevoelens gespreid op de grond Mijn longen die naar lucht happen Paniek alom Dat wat ik voel, een teken gods Mijn liefde voor jou In emotionele kots Maar nog steeds blijft het een kloterig onderwerp. Ben je nou tevreden perv? |
Citaat:
het is poesie(kon geen dubbelepunt op de e krijgen) :p ok,het sluit niet precies op de grammatica regels,maar de dichters van de oudheid en ook van nu gebruiken dat soort "trukjes" daarmee benadruk je als het ware de grotte van je gevoel,door het vooraan te plaatsen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien komt het je bekend voor door:
Emotion Sickness van Silverchair, dat liedje gaat trouwens wel over iets anders =) |
Dit gedicht spreekt me niet zo aan; alleen al de veelvuldige herhaling van het woord 'kots'. Op één of andere manier vind ik het gevoel 'houden van' en 'dat gevoel uitkotsen' gewoon niet bij elkaar passen...
|
Jouw gedicht:
Stond ik laatst hier te kotsen met emotioneel braaksap Gevoelens liggen op de grond verspreid als kotsdrap Paniek paniek, maar alle emoties zijn present De grootste mijn gevoel voor jou Door het kotsfestijn is mijn weer bekent hoeveel ik van je hou Mijn versie: Stond ik hier laatst te kotsen mijn emotioneel braaksap. Gevoelens liggen op de grond verspreid als stinkend drap Paniek paniek maar alle emoties zijn present De grootste, mijn gevoel voor jou maakt steeds maar weer bekend hoeveel ik van je hou Toelichting: zo heb je minder het woord 'kots' (niet echt poëtisch ;)), bekend is met een d, niet met een t. Kijk maar wat je ermee doet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40. |