![]() |
kinderglorie
Jouw tenen graaien
door de morgen gaten in het licht terwijl je kuchend verbaast bent over de wereld die zich schuilhoudt in de lakens van jouw zoveelste meisjeskamer en je kust me van de horizon jouw onderwereld in vallend van de trappen naar onze eerste hemel :o |
JOW zeker deze is mooi. ik vind het heel moeiliijkom te zeggen wat je ermee bedolet want dan kan ik op je tenen trappen.
Ik kan je wel zeggen dat ik het erg vind spreken, je "zoveelste meisjeskamer" spreekt me erg aan(in combi met vorige strofe) Heel pakkend heel herkenbaar, heel mooi het einde snap ik alleen niet helemaal toch krijg ik er een gevoel bij. Dit is gewoon een goed gedicht, je kan er veel uithalen. Ik ben verzot op deze manier van dichten, zinnen afkappen bedoel ik dan. Voor mij loopt hij perfect. de eerste 2 strofes zijn een beetje inleidend en de laatste 3 roepen wel wat vragen op of laten ruimte for interpretatie knap gedaan |
Bij de laatste strofen laat ik inderdaad nogal wat ruimte, niet tegenstaande 'onderwereld' ietwat dubbelzinnig bedoelt is :D .
*Zondige gedachten* |
Ja ook deze vind ik erg mooi! Vooral je 1e en 2e strofe vind ik prachtig. En dan vooral nog die 1e, echt prachtig! Leest heerlijk en je woorden zijn zo mooi gekozen. Ondanks je beeldspraak etcetera wordt mij als lezer toch snel duidelijk wat de achterliggende gedachte is, naar mijn idee is dit precies in balans. Niet te simpel, en ook niet te moeilijk.
|
en je kust me
van de horizon jouw onderwereld in vallend van de trappen naar onze eerste hemel Zo, daar ben ik stil van... Heel sterk, hoe je het taalgebruik zo toegankelijk laat dat je er mij helemaal in meeneemt. En wat een slot. Wat moet ik er verder over zeggen? Geweldig!! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |