![]() |
Cavia's
Ik heb sinds een tijdje 3 cavias, maar heb ze niet gewoon in huis staan, maar in de schuur. Heeft één van jullie dat ook? En hoe doen jullie dat in de winter...?
|
ja dat heb ik ook en ik kom elk jaar weer problemen tegen. Ze overleven het elk jaar en als er een doodgaat is dat in de zomer. Je moet ze gewoon veel hooi geven en zorgen dat de schuurdeur vaak dicht is. Vertel anders wat meer over hoe je situatie is :)
|
Dekens of oude jassen zijn ook goed om over het hok te leggen (wat voor hok(ken) heb je)?
|
Ik heb drie cavia's (mannetjes), alle drie in een apart hok. Het zijn gewoon open hokken met een plastic bak en tralies. De dierenarts heeft me wel aangeraden om dichte hokken te nemen i.v.m toch enzo, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.
Ik geef de beestjes heel veel hooi en zaagsel, zodat ze warm blijven. Ook krijgen ze veel te eten, zodat ze genoeg energie hebben om zich warm te houden (heeft de dierenarts ook aangeraden). Waarom heb jij jouw cavias in de schuur staan eigenlijk? |
wij hebben heel lang cavia's gehad, wel een stuk oif 30 en die zaten het hele jaar door in de achtertuin. we hadden een oude voilere omgebouwd tot hok, met heel veel zaagsel en hooi, zodat de beesjes zich daar lekker in konden nestelen. als het echt koud was, deden we het deurtje dicht *geen tocht* en gingen ze dicht bij elkaar liggen...
|
Citaat:
Die van mij kunnen dus niet bij elkaar liggen omdat het mannetjes zijn. Als ik ze bij elkaar laat gaan ze vechten en maken ze elkaar af... Niet de bedoeling :nono: Hebben jullie nog tips om ervoor te zorgen dat ze het minder koud hebben 's winters? Is er hier misschien ook iemand die ook cavia's apart in de schuur heeft? |
Citaat:
en je kan er nat5uurlijk altijd voor kiezen om ze binnen te zetten...:) |
Binnen gaat niet omdat mn moeder heel erg allergisch is voor dat soort dieren. Ik leg er weleens een oude trui in, maar daar gaan 2 van de 3 niet in liggen (alleen mn eerste cavia die ik kocht weet hoe het werkt:P)
|
Stonden jouw cavias gewoon buiten dan? In een hok zonder verwarming?
|
Mijne stonden altijd buiten, als het vroor zette ik ze in de schuur met wat hooi en isolatieplastic.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het begin maakte ik me veel zorgen daarom, maar nu ben ik wel n btje gerustgesteld (ben tenminste niet de enige die zn cavia's zo houdt). Ik zorg er heus wel voor dat ze het warm genoeg heben door veel hooi en zaagsel enzo, maar khoop wel dat het gauw weer zomer wordt:P |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50. |