Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   poging tot een verhaal: anders (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=686297)

doezel 10-12-2003 12:21

poging tot een verhaal: anders

Wat zou er gebeuren als iets opeens helemaal anders bleek te zijn dan iedereen dacht?

Als spinnen maar 3 poten hadden?
Als groen geen groen was maar alle plantjes in werkelijkheid paars waren?
Als verslavingsverschijnselen meer voorkwamen bij tv-kijkers dan bij druggebruikers?
Als bleek dat zangeressen van het Britney en Christina-type aan hun muur een Harvard University diploma hadden hangen?

Wel, niemand zou het kunnen geloven en er zou een enorme chaos ontstaan. Maar dat is nog niks vergeleken met de gevolgen van de ontdekking dat Bush en de zijnen hun jaarlijkse lidgelden hadden betaald aan het terroristennetwerkje waar ook Saddam en Bin Laden lid van zijn...

"George, zoetje, zou je toch niet op dat aanbod ingaan?" vroeg de vrouw in het mantelpakje voorzichtig aan haar man. Een verveelde grom steeg op uit de zetel. "Zal ik nog wel zien. Ik moet nu dringend naar die persconferentie. Die neurotische democraten laten ook geen kans onbenut om mij lastig te vallen."
En met een stuntelige zwaai stond hij recht uit de met bloemenpatronen beklede zetel. Laura had op tijd in de gaten dat zijn broek open stond. "Wacht even..." Ze was van plan geweest om hem te verwittigen wanneer ze bedacht dat hij haar toch maar zou afsnauwen. "Ja, wat is er nu weer?", vroeg hij inderdaad geïrriteerd. "Niets... ik wilde je veel geluk wensen." Een ogenblik lang keek George Bush Junior vertwijfeld in haar richting maar hij herstelde zich snel: "Hmm ja, tot straks dan maar."

Wat vinden jullie ervan? Het is anders dan de meeste verhalen hier denk ik, maar ja...
Is de inleiding een beetje interessant of gewoon saai?
Bedankt om het te lezen iig.

Envy 10-12-2003 15:14

Het idee is leuk, de uitwerking is minder. Ik kan niet precies uitleggen waarom ik het niet goed vind, maar het spreekt me gewoon niet zo aan.

doezel 10-12-2003 15:56

Bedankt voor de reactie. Bedoel je dan vooral de inleiding of de rest van het verhaal, want dat zijn toch wel verschillende dingen.

Vlooienband 11-12-2003 05:40

Hm, qua spelling is het oke, maar voor de rest? Het oorspronkelijke, oersoeppende idee vind ik leuk, maar de uitwerking helemaal niet. Je pakt de meest standaard voorbeelden, in plaats van werkelijk vernieuwende, humoristische voorbeelden te geven. Ik mis de humor.

Vlooi: subtiliteit is niet mijn sterkte punt.

Livjatan 11-12-2003 05:42

mooi stukje

Vlooienband 11-12-2003 05:49

Citaat:

James_25cm_Bond schreef op 11-12-2003 @ 06:42:
mooi stukje
Kan je dit ook onderbouwen? Nutteloos gespam is echt loos, hoor.

Livjatan 11-12-2003 05:51

Ik vind de visie op George en zijn terroristenclubje erg verfrissend. Ik zelf roep al maanden dat die gasten elke week samen pokeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.