![]() |
[netwerk] hoe
Ik heb nu een adsl ethernetmodem, een sweex router, 1 computer met xp en 1 computer met 98. Het is me wel gelukt om op bijde computers internet te krijgen, maar het lukt me niet om er ook voor te zorgen dat je bestanden kan verzenden.
Wat moet ik daarvoor doen? |
bestanden verzenden??
Van waar naar waar, en over welk protocol wil je dat doen?? |
bestanden verzenden binnen een netwerk gaat volgens mij over tcp/ip.
gewoon nog 's al je instellingen nalopen, zorgen dat alles geshared staat enzo. |
Dit probleem heb ik ook gehad, heb je geen firewall of zow die die poorten dicht houdt(was bij mij) of anders moet je ff een keer je netwerk opnieuw installeren(heeft bij mij gewerkt toen ik het zelfde probleem had *zonder die firewall*)
Edit: het kan ook zijn dat er bij XP iets is met je gast-account, alleen weet ik de oplossing niet, want dat heeft iemand anders voor me opgelost... |
Zorg ervoor dat op de win98 pc bestand en printer deling aan staat.
Kan je vinden Rechtermuisknop op Netwerk -> eigenschappen -> knop Bestanden en printer delen -> beide vinkjes moeten aangekruist zijn. Let op! houd je win98 cd bij de hand deel de mappen die je gedeeld wilt hebben en deel ook op de winxp pc de mappen die je wilt. waarschijnlijk vraagt win98 je iedere keer als je iets van de winxp wilt halen een username en password. Dit verhelp je door de gast-account in te schakelen en bij de shares iedereen volledige machtiging te geven. |
of de win Xp firewall uit te zetten, mijn netwerk locaties ---> netwerk ding seleceteren ---> eigenschappen ---> geavanceerd --->kruisje bij firewall geluk uitvinken
verder kunne het idd nog wel meer dingen zijn maar dit is 1 ding wat er een x bij mij fout ging |
Citaat:
Je zou ook via ftp batanden naar een 1 of andere server kunnen versturen, ook zou je een windows netwerk kunnen aanleggen..... |
probleem kan ook nog zijn (als bovenstaande niet werkt) dat er in je sweex router de optie aanstaat om netbios (windows netwerkomgaving/filesharing) te droppen hierdoor kan pc a, pc b wel pingen maar er kan geen connectie worden opgebouwd op poort (139)
succes |
volgens mij is het gebruik van windows 98 en windows xp alleen maar conflicterend en moeilijk om een netwerk te maken daarmee. Is het geen mogelijkheid om op allebei de computers winxp te zetten? Dan is het heel wat makkelijker.
|
Citaat:
|
-> Software & Multimedia
|
Flame-reakties verwijderd
|
gewoon via MSN, haal je gewoon de optimale snelheid (y)
|
Citaat:
|
Gesloten door desinteresse topicstarter.
(wil je nog reageren, reageer dan op mijn PM) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |