![]() |
De Vraag
De Vraag
Te weten dat er mensen zijn Mensen zoals zij die moorden, verkrachten, plunderen Onder het motto "Ooit zijn we vrij" Te weten dat er mensen zijn mensen zoals zij die doden in de naam des heers Voor hun God, voor hun Allah Of voor geen van bei' Oorlog veranderd ieder mens Uit noodlot geoogst, deze bittere wens om te vechten voor dat, wat je ooit liet leven levens nemend, hij die ooit deed geven Het is de vraag wie zij ooit waren Een vader? Een moeder? Vooral een kind Die nu doden, nooit meer bedaren Mul zand, op hun levenspad verrolen Voor de wandaden van scherp grind Te weten dat er mensen zijn Mensen zoals zij die leven enkel door de dood gevangen in een mal Product van maatschappij Te weten dat er mensen zijn Mensen zoals zij Als mens geboren,die ooit zal sterven Vraag ik me af "Zijn wij als zij?" |
ik vind de achterliggende gedachte erg goed, heel goed beschreven. Alleen het gedicht zelf bevat volgens bij behoorlijk wat spelfouten ..dat is erg zonde, dan komt t meteen rommelig over..Wel mooi dat je die herhaling ("Te weten dat...")na een tijde weer laat terug komen, leuk gedaan:).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52. |